וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תלמד את טייוואן להתמודד עם בצורת

אריאל נוי

27.5.2010 / 17:52

למרות שמשבר המים בישראל מקשה על חיינו, עולה כי יש לו גם פן חיובי, שעושה לישראל וליחסי החוץ שלה רק טוב. משלחת ישראלית תצא ללמד את טייוואן כיצד להתמודד עם משבר מים

משבר המים החמור בישראל אומנם גורם למס בצורת ולאזרחי ישראל לאמוד בזהירות את דקות הרחצה, אך ליחסי החוץ של המדינה הדבר גורם לפעמים גם קצת נחת. בשל הניסיון הישראלי מול תקופות בצורת קשות וההתמחות של חברות ישראליות במציאת פתרונות למחסור במים, תצא היום (חמישי) משלחת ישראלית ללמד את הטייוואנים כיצד להתמודד עם משבר מים.

המשלחת הישראלית, המונה שש חברות ישראליות מתחומי המים והחקלאות (החברות ארד, עמיעד, ברמד, ארי, נען דן ג'יין וסוליד), יצאה לביקור שתואם בידי משרד התמ"ת ומחלקת המים והסביבה במכון הייצוא, תגיע לטייוואן על רקע בצורת קשה הפוקדת את דרום המדינה בחודשים האחרונים.

למרות שממוצע המשקעים השנתי בטייוואן הינו גבוה, השילוב בין תשתיות מיושנות, ריכוז רוב המשקעים באזור גיאוגרפי אחד ועונת קיץ גשומה אחת מביא לבעיות מים חמורות ועל כן הם נזקקו לעזרת מדינות להן ניסיון בנושא.

אופיר גור, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בטייוואן מסר כי "בכל הנוגע לשיתוף הפעולה בין ישראל לטייוואן, תחום המים מהווה נדבך חשוב. לאחר הטייפון שפגע בטייוואן בחודש אוגוסט 2009 וגרם למאות הרוגים, הייתה ישראל המדינה השנייה בעולם להגיש סיוע לטייוואן, בדמות אספקת מטהרי מים לאזורים הפגועים, בנוסף, משלחות טייוואניות רמות דרג ביקרו בישראל במהלך שתי תערוכות "ווטק" האחרונות, והסכם לשת"פ בין טייוואן לישראל בתחום טכנולוגיות המים צפוי להיחתם בחודשים הקרובים".

הייצוא הישראלי לטייאון - 182 מיליון דולר

הניסיון שנצבר בישראל לדברי גור, והטיפול בכל נושא המים מהתפלה ועד מחזור מעסיק את ממשלת טייוואן: "ראשי משק המים הטייוואני הבינו כי על מנת להתמודד עם בעיות המים, יש לחדש ולשדרג את התשתיות, למחזר מים ואף לשקול אמצעים דראסטיים יותר כגון התפלה".

ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר "במהלך הרבעון הראשון של שנת 2010 הגיע היצוא הישראלי לטייוואן לסך של 182 מיליון דולר (לעומת 74 מיליון דולר בלבד בתקופה המקבילה אשתקד). היבוא הישראלי מטייוואן עמד בתקופה זו על סך של 148 מיליון דולרים (לעומת 127 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully