וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ברק: "נעביר את הציוד לעזה בעצמנו"

27.5.2010 / 15:45

גורמי הביטחון בישראל נערכים למנוע מהמשט האירופי להיכנס לשטח עזה. לפי התוכנית שגיבש צה"ל ישתלטו חיילי שייטת 13 על הספינות, והנוסעים יועברו למתקני גירוש. בכיר בצה"ל: "החשש הוא שבין הנוסעים יהיו גם פעילי טרור"

רויטרס

(צילום: שי מכלוף ורויטרס. עריכה: דורון שטיין)

שר הביטחון, אהוד ברק שוחח אמש והבוקר (חמישי) עם מספר שרי חוץ בעניין המשט המתעתד להגיע לרצועת עזה, ביניהם שר החוץ של יוון, יורגוס פפנדראו, שר החוץ של אירלנד, מישל מרטין, ושר החוץ של קפריסין, מרקוס קיפריאנו ואמר להם כי המשט הינו פרובוקציה פוליטית ותקשורתית ולא מבצע הומניטרי. עוד אמר השר ברק כי אין כל משבר הומניטרי בעזה, וכי אלפי טונות של מוצרים וציוד נכנסים בכל יום לרצועה. ברק העביר בשיחותיו עם שרי החוץ את הצעת ישראל לפרוק את הציוד באשדוד תוך התחייבות להעבירו ליעדו לאחר בדיקה וסינון.

בצה"ל, במשטרה ובמשרד הפנים השלימו היום את ההיערכות לקראת מבצע "רוחות שמים" - קליטת אנשי המשט האירופי שעושה את דרכו לעבר רצועת עזה. קצין בכיר בצה"ל אמר, כי אם הספינות לא ייענו לקריאת חיל הים לשוב לדרכן, ישתלטו עליהן כוחות יחידת השב"ס המיוחדת "מצדה" וכן חיילי שייטת 13 כשפניהם מכוסים לצורך מניעת זיהויים.

הכוחות יבצעו בידוק על האוניות מחשש שיש עליהן חומרי נפץ, אמצעי לחימה או פעילי טרור עולמיים. בנמל אשדוד הוקם מתקן מיוחד לצורך כליאתם וגירושם של נוסעי האוניות שכולל אוהלים ממוזגים. עם הגעת הספינות לנמל אשדוד, ילוו באופן אישי חיילי חיל הים כל אחד מנוסעי האוניות אל פקידי משרד הפנים שימתינו עם עמדות ממוחשבות. שם יציעו להם הפקידים אפשרות לצאת מן הארץ או להיעצר.

אם הנוסעים יסכימו לצאת מהארץ, הם יוחתמו על צו הרחקה ויועברו לנתב"ג על ידי שוטרי יחידת עוז. אם הם לא ייענו לבקשה, הם יועברו למעצר, כשקודם לכן ייבדקו בתאים, שהוכנו במיוחד לצורך האירוע, על ידי רופא צבאי על מנת לוודא כשירותם למעצר. משם הם יועלו לאוטובוסים של השב"ס ויועברו לכלא באר שבע. העיתונאים בקרב המשלחת יועברו לטיפולה של לשכת העיתונות הממשלתית.

להערכת צה"ל, על האוניות צפויים להיות בין 750 ל-800 בני אדם. במקביל יעברו כל הנושאים והמטען בידוק יסודי למניעת הברחות לארץ . לדברי גורם בחיל הים, ההערכה היא כי בזמן ירידתם מהאוניות ינסו הנוסעים לבצע מספר פרובוקציות ועל כן את השטח הסטרילי שהוקם סביב מתחם המעצר יאבטחו גם אנשי יס"מ.

בימים האחרונים מקיימים במשרד החוץ הידברות מול שגרירויות המדינות מהן מגיעים הנוסעים על מנת למנוע את כניסתם לארץ. קצין בכיר: "אנו מוטרדים מאוד מהברחות של נשק ופעילים לרצועה ויכול להיות שבין נוסעי המשט יהיו גם אמצעים מיוחדים או מדריכי טרור. איננו רוצים שהדברים הללו ייכנסו לרצועה. עוצמת השימוש בכוח תהייה כעוצמת האיום".

עדכון ראשון: 15:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully