וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה בשמורת גמלא: אלפי דונמים עלו באש

עידן אבני

27.5.2010 / 13:30

צוותי כיבוי פועלים להשתלט על שריפה שמשתוללת מאז הבוקר בשמורה שברמת הגולן. האש, שנגרמה כנראה בשל אימוני צה"ל, כבר כילתה אלפי דונמים של חורש טבעי. עם זאת, המצפור לא נשרף

צוותי כיבוי מהגליל העליון, בסיוע חיילי צה"ל, פועלים זה מספר שעות להשתלט על שריפת ענק שפרצה לפנות בוקר (חמישי) בשמורת גמלא ברמת הגולן. השריפה פרצה ככל הנראה בשל אימוני צה"ל שמתקיימים באזור.

לשמורה הגיעו צוותי כיבוי עצומים: שבעה צוותי כיבוי מהגליל העליון, פלוגות חיילים, אנשי הקרן הקיימת ורשות שמורות הטבע וארבעה מטוסי כיבוי. המחלצים מנסים להשתלט על האש שמכלה אלפי דונמים של חורש טבעי בגולן. יאיר אלקיים משירות הכבאות מסר: "אנחנו מנסים בשעה זו להרחיק את האש לבל תגיע ליישובי הסביבה. אנו מנסים להשתלט עליה על מנת לתחום אותה".

השריפה התפשטה גם לתחומי שמורת הטבע בגמלא. אסנת איתן מרשות הטבע והגנים מסרה כי,"בשלב מסוים היה חשש שהאש תפגע בנשרים שנמצאים בכלובים בשמורה. בעקבות כך פינינו 15 נשרים מהכלובים והחזרנו אותם רק לאחר שהאש התרחקה". בשעה זו מכונסים בכירי רשות הטבע והגנים ביחד עם מנכ"ל הרשות, אלי אמיתי בשמורת גמלא על מנת לבחון את האופן שבו יש להמשיך בפעולות החירום לכיבוי השרפה. בכוונתם לאמוד גם את הנזקים הרבים שנגרמו לשמורה.

בשבועיים האחרונים פרצו שריפות רבות בעקבות הגברת האימונים של צה"ל בגולן. בעקבות זאת נערכה פגישה בין כוחות הכיבוי לנציגי צה"ל באזור במטרה לגורם לעודד שיתוף פעולה. לפיכך, בצה"ל העמידו מספר פלוגות המסייעות לפעולות הכיבוי. בנוסף נחשפים שטחי קרקע הנקראים "פסי אש" על מנת למנוע את התפשטות השריפות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל מתאמן בכל עונות השנה ובכלל זה גם בעונת הקיץ. בצה"ל מודעים לבעיית הדליקות הקיימות בשטחי האימונים ברמת הגולן ופועלים על מנת למזער ולהקטין את דחיפותן והתפשטותן. מעבר לכך, אם פורצת שריפה בשטח האש, עוצר צה"ל מיידית את אימוניו ופועל לכיבוי מהיר של השריפה וכן מסייע ככל שניתן לכוחות הכבאות וההצלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully