וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופטי אולמרט לתביעה: העדים חוזרים על עצמם

גלעד גרוסמן

27.5.2010 / 13:47

עם חידוש משפטו של רה"מ לשעבר בפרשת "ראשונטורס", נזפו השופטים בפרקליטות על ריבוי העדים, שחוזרים על אותן טענות ואינם מקדמים את מהלך המשפט

השופטים במשפטם של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ושל ראש לשכתו שולה זקן, נזפו היום (חמישי) בפרקליטות, על כך שהעדים הרבים שהעידו עד כה בפרשת "ראשונטורס" חוזרים על אותם דברים ואינם מקדמים את המשפט. השופטים, מוסיה ארד, יעקב צבן ומשה סובל מתחו ביקורת על כך שהפרקליטות מזמנת שורה ארוכה של עדים, שמעידים ממושכות, אף כי ניתן לתמצת את הדברים שמתייחסים ישירות לאישומים.

היום התקיים הדיון הראשון מאז חקירתו של אולמרט ביאח"ה לגבי החשדות שקיבל שוחד בפרשת הולילנד. אולמרט לא שוחח עם העיתונאים בבית המשפט, וגם נמנע מקשר עם זקן, מכיוון שהדבר נאסר עליו לאחר החקירה.

בתחילת הדיון העידה קרין רוזנבאום מארגון הבונדס. היא סיפרה שהיתה בקשר עם מתאמת הטיסות של אולמרט, רייצ'ל ריסבי רז, שעדכנה אותה בחלק מהמקרים על אירועים אחרים אליהם אולמרט הוזמן. "לרוב הייתי יודעת שאולמרט נוסע לא רק בשבילנו", סיפרה. היא הבהירה שאילו ידעה שיש מימון עודף, היתה ממליצה שלא לממן את הטיסות. בתום חקירתה גער השופט צבן בתובע, עו"ד אורי קורב, שמביא עדים רבים. "כל עד יגיד לך שאם הוא היה יודע, הוא לא היה משלם", אמר.

במהלך העדות שלה העירה הנשיאה ארד לקורב על משך העדויות. "אם אדוני אומר לי שכל מה שרצה זה שהיא תגיד משפט אחד שעליו אתם יכולים להתווכח, אפשר להעיד את העדה בדקה. אנחנו לא מתערבים. אין לנו מספיק ידע כדי להתערב בשלב הזה, אבל חברי אומר שלא צריך את כל העדים".

כמו בדיונים קודמים, הפרקליטות שוב זימנה נציגים של האגודות שמימנו את טיסותיו של אולמרט לכנסים שונים בחו"ל. היום העידה יפית ניסן-מרום, שעבדה בעבר אגודה למען החייל, וסיפרה כי נראה היה לה שדרישתו של אולמרט לטוס במחלקה ראשונה יחד עם מאבטחיו מופרזת. אולם, בתשובה לשאלה של פרקליטתו של אולמרט, עו"ד נוית נגב, השיבה ניסן-מרום כי אם היה מדובר בדרישה של יחידת האבטחה, אז מדובר בבקשה לגיטימית.

כמו העדים הקודמים, היא העידה שלא היה ידוע לה בזמן אמת על כך שאולמרט קיבל מימון מכמה גופים במקביל על אותה נסיעה. בחקירתה במשטרה אף אמרה כי היא הופתעה שתשאלו אותה על כך, מכיוון שלא עסקה ישירות בחשבונות או בעניינים הלוגיסטיים. "כל החקירה נראית לי מוזרה כי אני לא זוכרת", אמרה אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully