וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע תוביל את הפחתת פליטת הגזים בארץ

אריאל נוי

27.5.2010 / 11:26

בירת הנגב תוביל את קמפיין המשרד להגנת הסביבה למאבק בפליטת גזי חממה. ההכרזה על כך תתקיים באירוע בהשתתפות אלפי סטודנטים ורוכבי אופניים בעיר

באר שבע נבחרה על ידי המשרד להגנת הסביבה להוביל את הקמפיין הארצי להפחתת גזי חממה ועידוד תחבורה בת קיימא כך יוכרז אחר הצהרים (חמישי) באירוע שיתמקד בנושא "תחבורה אחרת". המשרד להגנת הסביבה אישר את התקציב המיוחד לאירוע, בו ישתתפו אלפי רוכבי אופניים, תלמידים ותושבי באר שבע והאזור. חשוב לציין כי באר שבע היא העיר היחידה שמציינת את הקמפיין של המשרד לעידוד הפחתת פליטות גזי החממה. ממלא מקום ראש עיריית באר שבע ומחזיק תיק איכות הסביבה בעיר, עו"ד יגאל אובשייביץ מסר כי "באר שבע מהווה מטרופולין עבור הערים הסובבות לה ומשמשת עבורן ציר תנועה מרכזי. אין סיבה שהעיר לא תשמש כחלוץ לרשויות אחרות בתחום תחבורה בת-קיימא".

בלהה גבעון, מנכ"ל עמותת נגב בר-קיימא שיזמה את האירוע אמרה שהיא מקווה כי תושבי העיר יתגייסו למען המטרה וישתמשו בתחבורה ציבורית. "השנה החלטנו לקיים אירוע גדול בנושא תחבורה בת קיימא בבאר שבע וזאת כחלק מעידוד הפחתת פליטת גזי חממה. אני קוראת לתושבי באר שבע להתגייס למטרה למען כדור הארץ ולהשאיר את הרכב הפרטי בבית, לפחות ליום אחד". גבעון הוסיפה ואמרה כי יש לנצל את עובדת היותה של העיר באר שבע בנויה על שטח מישורי שמאפשר תנאים נוחים לשימוש באלטרנטיבות תחבורתיות כמו אופניים.

בתוך כך, המשרד להגנת הסביבה הודיע היום כי משעות הצהרים צפוי זיהום אוויר גבוה בעיקר בדרום הארץ ומרכזה בשל עלייה בריכוזי החלקיקים הנשימים. שיאו של גל האובך חזוי להיות בין שעות הצהרים והערב. זיהום האוויר הגבוה קשור במעבר שקע שרבי אשר יגרום להסעת אבק מצפון אפריקה לאזורינו. במשרד ממליצים לחולי לב, ריאות קשישים, ילדים, ונשים בהיריון להימנע מפעילות גופנית מאומצת. "בבאר שבע, יחסית למקומות אחרים, הזיהום הוא גם של אבק. באופן כללי, 50% מהזיהום מגיע משימוש במכוניות, 25% מגיע מתחנות כוח ו-25% נוספים מגיעים מהתעשייה", מסבירה גבעון.

במסגרת האירוע יתקיימו הרצאות מקצועיות של מומחים בנושאי אנרגיה חלופית ולאחריו שיסתיים החלק העיוני, ייצא מסע אופניים לאורך הדרכים הראשיות בעיר, אותו יזניק ראש העיר, רוביק דנילוביץ. במסע הרכיבה ישתתפו רוכבים מקצועיים וחובבנים מעשרות מקומות עבודה, מוסדות ציבור, בתי ספר ומפעלים וביניהם המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון, אוניברסיטת בן גוריון, הליגה למקומות עבודה, המרכז הרפואי סורוקה, משטרת ישראל, תרכובות ברום ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully