וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מארגני המשט לעזה סירבו להעביר מכתב לשליט"

27.5.2010 / 12:43

הורי החייל החטוף הציעו למארגני המשט האירופי לסייע בהסדרת כניסתם לרצועה, בתמורה להעברת מכתבים ופריטים אישיים לבנם. לדבריהם, המארגנים סירבו לשתף עמם פעולה

משפחתו של גלעד שליט פנתה היום (חמישי) למארגני משט הספינות לעזה וקראה להם לפעול להעברת מכתבים ופריטים אישיים לחייל החטוף, המוחזק ברצועה. בני המשפחה הציעו לסייע למארגנים מול ממשלת ישראל במטרה לאפשר למשט להגיע ליעדו, בתנאי שמארגניו ידרשו משלטון חמאס להעביר לגלעד שליט מכתבים וחבילות מהבית באמצעות הצלב האדום. זאת לאחר ארבע שנים שהוא נתון בבידוד מוחלט ללא אפשרות להעביר לו דבר.

ממשפחת שליט נמסר כי מארגני המשט לעזה, ובהם נציגי הארגון FREE GAZA, אמרו להם כי מטרתו העיקרית של המשט היא "שבירת המצור הבלתי חוקי על עזה והעברת ציוד הומניטרי" וסירבו להתנות את העברת הסיוע לרצועה בפנייתם לשלטונות חמאס. עוד נמסר, כי המשפחה "מצירה על העובדה שמארגני המשט לעזה סירבו להצעתם לשיתוף פעולה על בסיס הדדיות וסירבו להושיט סיוע הומניטרי בסיסי גם לגלעד בנה שמוחזק בעזה על ידיי חמאס כבר ארבע שנים בניגוד לחוק והאמנות הבינלאומיות".

הבוקר האשים משרד החוץ את יוזמי המשט האירופי לרצועת עזה בנסיון לעורר פרובוקציות. דובר המשרד, יגאל פלמור, אמר לוואלה! חדשות, כי "נראה שיוזמי המשט לעזה מחפשים עימות אלים ומתוקשר ותו לא. למרבה הצער, נראה שהם הולכי לכפות זאת גם על התמימים שהצטרפו אליהם וגם עלינו". הוא הוסיף, כי "מי שבאמת מעוניין לשלוח סיוע הומניטרי לעזה, יודע כיצד לעשות זאת".

לדברי פלמור, ישראל הסבירה למדינות שאזרחיהן משתתפים במשט כי, "הפריצה לעזה מנוגדת לחוק הבינלאומי ומי שיעבור על החוק צפוי לשאת באחריות על כך".

בין היתר, העבירה ישראל מסרים לטורקיה, משם יצא המשט בשבת האחרונה, לפיהם קיימת מבחינת ישראל אפשרות שהספינות יגיעו לנמל אשדוד והסחורה תועבר לעזה בחסות האו"ם וארגוני סיוע בינלאומיים.

"מארגני המשט רק מחפשים עימות"

במשרד החוץ מעריכים שבמשט ישנם גם דיפלומטים, שהטיפול בהם צריך להיות רגיש יותר. "ברגע שיובהר מי האדם - הוא יטופל על פי החוק", הסביר פלמור. "אם יהיה חבר כנסת, יעמדו לו כל הזכויות המוקנות לו על פי הדין הישראלי. ברגע שיובהר מה מעמדו ואזרחותו של כל אדם הוא יטופל על פי הקבוע בחוק ויועבר לטיפול הקונסוליה שלו. אבל אם יימצא שעבר על החוק הוא ייאלץ להיות מגורש למדינתו. אף אחד לא מתכוון להעמיד אנשים למשפט ולזרוק לכלא, אבל בזמן התשאול הם יהיו במקום כלשהו".

לשוהים במשט שיגורשו תהיה אפשרות לערער על כך לבג"ץ, במשך 72 שעות. פלמור הבהיר כי אם הם יוותרו על האפשרות לעתור לבג"ץ על גירושם, הם יועלו על מטוסים ו"לא יוחזקו אף דקה נוספת". אולם אם הם יחליטו לערער על גירושם, הם ישהו במתקני מעצר עד לבירור העתירה. לדבריו, "משרד הפנים אחראי על טיפול באזרחים זרים. לכן הוא זה שיטפל בבידוק הנוסעים ובטיפול בגירושם בליווי המחלקה הקונסולארית".

בצה"ל ובמערכת הביטחון גיבשו אתמול את מדיניות הכוחות לקראת הגעתו הצפויה של המשט הבינלאומי לעזה, בניסיון לשבור את המצור המוטל על הרצועה. בתום הערכת מצב שקיימו הכוחות הוחלט כי חיל הים יקרא לכלי השייט לשוב על עקבותיהם, ואם יסרבו - ישתלטו כוחות צה"ל על האוניות. עוד הוחלט שבאם המשט ימשיך בהפלגה ולא יישמע להוראות ספינות חיל הים, יובאו כלי השייט אל נמל אשדוד, והפעילים יטופלו על ידי משרד הפנים - ויגורשו מישראל.

עדכון ראשון: 11:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully