וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין לרם עמנואל: "צא מי-ם, אנטישמי"

איילה חננאל ורון רייכמן

27.5.2010 / 11:25

פעילי ימין התייצבו במספר מוקדים בירושלים כדי למחות על ביקורו של ראש סגל הבית הלבן, וינסו גם למנוע ממנו לחגוג בר מצווה לבנו ברחבת הכותל. איתמר בן גביר עוכב לחקירה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

פעילי ימין התייצבו הבוקר (חמישי) באזור רחבת הכותל בירושלים ובמוקדים נוספים בעיר במטרה למנוע את חגיגת בר המצווה של בנו של רם עמנואל, ראש סגל הבית הלבן המבקר בישראל. בין פעילי הימין גם איתמר בן-גביר, שעוכב לחקירה על ידי המשטרה.

פעילי הימין הגיעו לרחבת הכותל, לאחר שנודע להם כי עמנואל מתכנן להגיע למתחם הכותל הדרומי, המכונה גם מרכז דוידסון, ולחגוג במקום עם בנו וחברים נוספים. עם זאת, בלשכת רב הכותל מכחישים את קיום החגיגה. "יש היערכות של כוחות משטרה במקום, אבל לא ידוע על כל קיום של אירוע חגיגת בר מצווה", נמסר.

במסגרת הניסיונות למנוע את קיום בר המצווה, סיירו פעילי ימין במוקדים שונים באתר ותרו אחר פמלייתו של עמנואל המסיירת בעיר. לדברי הפעילים, עמנואל ביקר הבוקר במספר אתרים ברחבי ירושלים, ביניהם בית הכנסת "החורבה" ברובע היהודי. כמו כן, עמנואל נצפה על ידי הפעילים באזור רחבת הכותל.

מהמשטרה נמסר כי הכוחות הנמצאים במקום אסרו על פעיל הימין איתמר בן גביר להגיע לרחבת הכותל ומנעו את כניסתו מתחם. לאחר שעמנואל הגיע למקום, עוכב בן גביר לחקירה על ידי שוטרי מרחב ירושלים. בן גביר טען שלא הוצג בפניו שום צו המגביל את כניסתו. בנוסף, הוא סיפר כי נאמר לו על ידי מספר קציני משטרה ש"כאשר מגיע רם עמנואל למקום, כדאי לך לסתום את הפה או שתיעצר".

"עוכבתי לחקירה לאחר שצעקתי לעבר עמנואל 'אתה אנטישמי', 'חזור לאובמה וצא מישראל'. המשטרה הוציאה נגדי צו של איבוד עשתונות שהוא בלתי חוקי, ועיכבה אותי לחקירה. משטרת מחוז ירושלים נסחפת, לוקחת את החוק לידיים ומונעת חופש ביטוי", הצהיר בן גביר. "אנחנו מגדירים את עמנואל שונא ישראל, מסית ומדיח", הוסיף.

בן גביר סיפר כי פעילי ימין ערוכים בשטח ומבקשים להתחקות אחר צעדיו של רם עמנואל המסתובב באזור. לטענתם, עמנואל טרם נכנס לרחבת הכותל. אתמול פנו הפעילים לראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומחו נגד קיום בר המצווה. הפעילים אף איימו לעתור לבג"ץ אם האירוע יאושר. כיום מקיימת התנועה הקונסרבטיבית תפילות במקום, וככל הנראה האירוע של עמנואל מתוכנן להתקיים במהלכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully