וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השב"כ איים שמח'ול ייצא נכה מהחקירות"

קובי מנדל

27.5.2010 / 10:10

לטענת פרקליטי הסופר המואשם בריגול לטובת חיזבאללה, חוקרי השב"כ השתמשו בשיטות חקירה פסולות ואיימו על מרשם. רעייתו, ג'נאן מח'ול, לוואלה! חדשות: "זה משפט פוליטי, הפכו את בעלי לשבר כלי"

אבישי גולן

(צילום: אבישי גולן, עריכה: גדי וינסטוק)

ג'נאן מח'ול, אשתו של הסופר אמיר מח'ול המואשם בריגול חמור למען חיזבאללה, הגיבה הבוקר (חמישי) בחריפות על הגשת כתב האישום נגדו. בשיחה עם וואלה! חדשות אמרה מח'ול כי מדובר ב"משפט פוליטי שהולבש עליו כובע ביטחוני".

"מבחינה רפואית מצבו של בעלי מדאיג", אמרה ג'נאן מח'ול. "לא מאפשרים לו להביא לו רופא מטעמנו. שלשום הוא ביקש שיערכו לו בדיקת דם בשל חשדו שנותנים לו חומרים מטשטשים אולם עד כה לא הורשנו לראות את הדו"ח הרפואי. כנראה השב"כ מושך את הזמן כדי להעלים את הסימנים שיכולנו לראות קודם לכן". היא הוסיפה שבעלה נחקר במשך 30 שעות רצופות שהפכו אותו ל"שבר כלי".

לטענת פרקליטיו של מח'ול, עורכי הדין חסן ג'בארין, ארנה כהן, חוסיין אבו חוסיין ועביר בכר מארגון "עדאלה", מח'ול ועומר סעיד, שנעצר גם הוא בהקשר לאותה פרשה, מכחישים את כל העבירות המיוחסות להם. לדבריהם, הם מסרו הודעה ברורה וחד משמעית לגורמי החקירה, לפיה הם מעולם לא פעלו מטעם חיזבאללה וכי כל פעילותם הפוליטית הנה גלויה ובמסגרת החוק.

לטענתם, מעצרם וחקירתם של מח'ול וד"ר סעיד, לוו בהפרות חמורות של זכויות אדם. מח'ול נפגש עם עורכי דינו רק 12 יום לאחר החקירה. בתצהיר שהגיש מח'ול לבית משפט השלום בפתח תקווה הוא טען שהופעלו עליו על ידי השב"כ אמצעי חקירה קשים ביותר, שפגעו בו נפשית ופיזית וגרמו לו להודות בחשדות שהוטחו בפניו, אותם לטענתו לא ביצע. אמצעי החקירה הפסולים, לטענתו, כללו מניעת שינה במשך כל ימי החקירה הראשונים, בהם הוא נחקר כמעט ללא הפסקות וכשהוא כבול בידיו וברגליו בתנוחות מכאיבות.

מח'ול הוסיף שחוקרי השב"כ אזקו את ידיו מאחורי הכסא, באופן שכתפיו וזרועותיו נמתחו לאחור, בעוד רגליו היו מקופלות לאחור וצמודות לכסא באופן שהברכיים נטו לכיוון הרצפה. לאחר שהתלונן על כאבים עזים, אזקו חוקרי השב"כ גם את רגליו לרגלי הכסא. לטענתו, החוקרים איימו עליו במהלך חקירתו שהוא ייצא נכה מהחקירות.

מארגון עדאלה נמסר שהם רואים בחומרה רבה את ההפרות הרבות של זכויותיהם של סעיד ומח'ול, בניגוד להוראות הדין הישראלי והמשפט הבינלאומי. "ניפוח האישומים בכתבי האישום נהפך לשיטה אופיינית בתיקים ביטחוניים, שנועדה להצדיק את בידוד העצור תוך הטלת איפול מוחלט, הפעלת אמצעי חקירה פסולים ואיסור מפגש עם עורך דינו", נמסר בהודעה מטעם הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully