וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח'ול נאשם בריגול: "מסר מידע לחיזבאללה"

גלעד גרוסמן וקובי מנדל

27.5.2010 / 9:36

חודש לאחר מעצרו, הוגש כתב אישום נגד הסופר אמיר מח'ול, בגין ריגול חמור וסיוע לאויב בזמן מלחמה. בין השאר הוא מואשם כי העביר לסוכן חיזבאללה מידע על מתקני שב"כ ומוסד וכן על אזרחים ערבים שמומלץ לנסות לגייס לשורות הארגון

אבישי גולן

(צילום: אבישי גולן, עריכה: גדי וינסטוק)

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד הסופר אמיר מח'ול, יו"ר איתג'אה, עמותת הגג של העמותות הערביות בישראל. העבירות המיוחסות לו: ריגול חמור, מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לסיוע לאויב וסיוע לאויב בזמן מלחמה. לפי כתב האישום, נפגש מח'ול במהלך שנת 2008 עם סוכן חיזבאללה בדנמרק והביע הסכמה לשמש כמקור מידע חשאי עבור הארגון השיעי. מח'ול, בן 52, נעצר בתחילת החודש על ידי השב"כ והמפלג הכלכלי-בטחוני ביחידה הארצית לחשיפת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433.

על פי הודאתו של מח'ול, הקשר עם ארגון חיזבאללה נוצר בסיועו של חסן ג'עג'ע, אזרח לבנוני המתגורר בירדן, עמו עמד בקשר זה מספר שנים. בשנת 2008, ולאחר שנודע לו כי ג'עג'ע קשור לחיזבאללה, הוא נענה בחיוב להצעתו של הלבנוני לפגוש בסוכן חיזבאללה באירופה, וכך החלה העברת המידע מצדו לחיזבאללה.

עם פגישתו של מח'ול עם סוכן החיזבאללה בדנמרק, זה התקין במחשב של מח'ול תוכנת הצפנה אשר נועדה לאפשר לו לשלוח מסרים מוצפנים למפעיליו מחיזבאללה. בכתב האישום מצוין כי עם מעצרו של ראווי סולטאני שנאשם בריגול אחר הרמטכ"ל גבי אשכנזי וכן בהעברת מידע לחיזבאללה, השמיד מח'ול את תוכנת ההצפנה והשליך את הדיסק הקשיח במחשבו האישי מחשש פן ייתפס.

"הודאתו הוצאה שלא כדין"

לפי כתב האישום, מח'ול, איש ציבור בולט במגזר הערבי, העביר מידע על "מיקומו ומבנהו של מתקן השב"כ בג'למה ואודות מיקומם של מתקני שב"כ בחיפה, כולל כתובת מדויקת, דרכי הגעה וסידורי אבטחה שונים". כמו כן, הוא מואשם כי העביר מידע על מפעל חברת רפא"ל הסמוך לכביש עכו-חיפה, וכן ידיעה המתייחסת למיקומו של מתקן המוסד במרכז הארץ, מידע על בסיס נחשונים על ידי תצפית שקיים במקום וכן מידע על מקום מגוריו של ראש המוסד.

בנוסף, מח'ול מואשם שמסר למפעיליו את פרטיהם של שישה אזרחים ישראלים תושבי חיפה, סכנין ואום אל פחם, כשהוא מציין שלהערכתו ניתן יהיה ליצור עמם קשר במטרה לגייסם לפעילות לטובת חיזבאללה. כמו כן, הוא מואשם שהעביר הערכות לגבי חוזקה של החברה הישראלית בתקופה שלאחר מלחמת לבנון השנייה ובסוגיות הקשורות למוכנות העורף הישראלי לקראת אפשרות של עימות צבאי נוסף בין ישראל לארגון חיזבאללה.

עוד עלה בחקירה, שמח'ול התבקש למסור מידע ביחס לסידורי האבטחה, סביב ראש הממשלה ושר הביטחון, ופרטים ביחס לבכירים במערכת הביטחון. אולם, הוא לא הצליח לאתר פרטים על נושאים אלה, ולפיכך מידע כזה לא הועבר למפעיליו. לדברי המשטרה, חלק מהמידע נאסף על ידי מח'ול באופן מכוון, תוך שהוא נוסע בסמוך לאתרים הביטחוניים ובוחן אותם.

עורך דינו של מח'ול, חסן ג'בארין, אמר כי "מרשו מכחיש את כל החשדות נגדו. ההודאות הוצאו ממנו שלא כדין ובאמצעים פסולים. בכוונתנו לערוך משפט זוטא על חוקיות ההודאות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully