וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיות בצפירות? בצה"ל לא שמעו שום דבר

27.5.2010 / 0:11

אזרחים רבים דיווחו כי הצפירה שנוסתה במסגרת תרגיל העורף הלאומי, לא נשמעה במספר מוקדים בארץ. בפיקוד העורף דוחים את הטענות ואומרים: "97% מהצופרים פעלו כמו שצריך"

שי מכלוף

(צילום: עוז מרון, טל אנגלנדר, שי מכלוף, קריינות: רועי כ"ץ, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

במהלך תרגיל העורף שנערך אתמול (רביעי), אזרחים רבים דיווחו על תקלות משמעותיות בפעילות צופרי ההתרעה, אולם בפיקוד העורף הגדירו את ניסוי פעילות הצופרים כ"הצלחה". בפיקוד העורף מציינים כי מרביתם המכריע של הצופרים פעלו היום כסדרם ורק תקלות מקומיות מנעו ממספר מצומצם של צופרים מלפעול.

"97% מהצופרים פעלו היום כמו שצריך", אמר ראש מערך התרעה בפיקוד העורף סגן אלוף אורי פרץ, "אכן היו אזורים מסוימים בארץ שבהם לא שמעו את הצפירה כמו באזור שוק מחנה יהודה, אך מכיוון שאנו יודעים שהצופר לא בהכרח מכסה כל נקודה, אנו משתמשים גם ברדיו ובאמצעי תקשורת נוספים, על מנת לוודא שאזרחים יקבלו התרעה".

עוד אמר פרץ כי "לפעמים גם צופר מתקלקל, אך יש לנו מערך שלם שאחראי לתיקונם בזמן קצר, מכיוון שאנו מבינים שמערך ההתרעה מציל חיים". פרץ מציין גם כי בחלק מהאזורים נשמעה הצפירה בעוצמה חזקה מדי. לדבריו, בשנה האחרונה התווספו למעלה מ-900 צופרים ברחבי הארץ וכיום ישנם 2,830 צופרים".

עדכון ראשון: 22:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully