וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת המשט: צה"ל תירגל השתלטות על ספינות

27.5.2010 / 0:01

במערכת הביטחון קיימו הערכת מצב לקראת המשט האירופי שצפוי להגיע לחופי עזה על מנת לשבור את המצור. כחלק מההיערכות, תורגלה השתלטות על ספינות והודגש כי תימנע כניסתן למים הטריטוריאלים. מפקד חיל הים: ”על צה”ל הוטלה משימה ברורה למנוע את כניסת המשט לרצועה”

בצה"ל ובמערכת הביטחון גיבשו אמש (רביעי) את מדיניות הכוחות לקראת הגעתו הצפויה של המשט הבינלאומי לעזה, בניסיון לשבור את המצור המוטל על הרצועה. בתום הערכת מצב שקיימו הכוחות הוחלט כי חיל הים יקרא לכלי השייט לשוב על עקבותיהם, ואם יסרבו - ישתלטו כוחות צה"ל על האוניות.

עוד הוחלט שבמידה והמשט ימשיך בהפלגה ולא יישמע להוראות ספינות חיל הים, יובאו כלי השייט אל נמל אשדוד. הפעילים שעל סיפונם יטופלו על ידי משרד הפנים ויגורשו מישראל.

כמו כן, במידה שהספינות ישאו מטעני סיוע לתושבי עזה, הם יועברו על תכולתם דרך מנהלת התיאום והקישור לרצועת עזה, לאחר בידוק ביטחוני.

מפקד חיל הים האלוף אליעזר (צ'ייני) מרום קיים בימים האחרונים מספר תרגולים של השתלטות על אוניות והבאתם לחופי אשדוד. האלוף מרום הדגיש שהכוחות ינקטו בכל הפעולות המתבקשות על מנת לשמור על חיי החיילים ולוודא שאל תוך הספינות לא הסתננו מחבלים או אמצעי חבלה.

מרום אף הורה לחיילי השייטת וליתר כוחות חיל הים לפעול ברגישות מלאה ולא להיגרר לפרובוקציות. אלוף מרום הוסיף כי לצה"ל אין כוונה לפגוע באיש ממאות המפליגים אולם לדבריו, "על צה"ל הוטלה משימה ברורה למנוע את כניסת המשט לרצועה, ויש לבצעה".

עדכון ראשון: 21:29

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully