וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות נגד מפעל הגז המתוכנן בחוף הכרמל

אריאל נוי

26.5.2010 / 22:17

תושבי המועצה האזורית חוף הכרמל חוששים שמפעל הגז באזור עתיד לסכן אותם ולהביא לזיהום סביבתי כבד. היום הם יצאו למאבק והבעירו צמיגים סמוך לכביש החוף

עשרות מתושבי המועצה האזורית חוף הכרמל הפגינו הבוקר (רביעי) לצד כביש החוף במחאה על הקמת מפעל גז באזור, במסגרת פרויקט הולכת גז למפרץ חיפה. המפגינים הבעירו צמיגים לצד הכביש, אך לא הפריעו לתנועה.

המפגינים טוענים שבמפעל יהיו חומרים מסוכנים ונפיצים. לדבריהם, הריח, הזיהום והסכנה שנובעים מהמפעל יגיעו לרדיוס של מספר קילומטרים. בנוסף, בסביבתו צפויה תנועה ערה של כלים כבדים לשינוע גזים נדיפים ונוזלים מסוכנים מסביב לשעון. עוד טוענים המפגינים, שהמפעל יחייב בניית תשתיות חשמל, מים, שפכים תעשייתיים, מתקני חימום, קירור ודחיסה בהיקף גדול.

אחד המפגינים במקום, רמי שדה, אמר לוואלה! חדשות כי "ממשלת ישראל והזכיינים דלק, נובל אנרג'י וישראמקו, נחושים להקים תשתית להולכת הגז אל חופי ישראל ולזיקוקו תוך שנה וחצי. אישור התוכנית נעשה בהליך מזורז, ללא התנגדות ראויה של נציגי ציבור ואו נציגי אירגוני הסביבה או המשרד להגנת הסביבה וללא ביצוע סקר סביבתי שיבחן את השפעתו של מפעל הגז על תושבי הסביבה ואיכות הסביבה".

עוד מסרו ממטה המאבק כי התוכנית להקמת מפעל הגז באיזור המועצה האיזורית חוף הכרמל עומדת בניגוד גמור לבטיחות, לשמירה על הסביבה והנוף, לריחוק מאוכלוסיה, ולחוקים ותקנים העוסקים באיכות הסביבה, בגז טבעי ובחומרים מסוכנים במדינת ישראל.

"מסע דיסאינפורמציה והטעייה"

משותפות תמר שאחראית למפעל נמסר בתגובה: "הטענות המועלות כנגד הקמת מתקן הקבלה, הן חלק ממסע דיסאינפורמציה והטעייה מכוונים. לא מדובר בהקמת 'חוות גז' עם ארובות המיתמרות לשמיים או במתקן פטרוכימי וגם לא במסוף לאגירת גז, ואין בו לא שריפה, לא פליטה ולא אחסון".

"על פי כל החלופות הנבחנות כיום על ידי רשויות התכנון, מתקן הקבלה צפוי להיות מוקם במרוחק מאזורי המגורים ולא על חוף טנטורה או חופי רחצה אחרים באזור", אמרו עוד בשותפות. "מתקן הקבלה אינו מהווה סכנה לאיכות הסביבה. ההפך הוא הנכון, מעבר משק האנרגיה בישראל להתבססות על גז טבעי, תביא להפחתה משמעותית בזיהום הסביבתי ולשמירה על איכות הסביבה".

"התכנון, הבנייה ותהליך ההפקה של הגז נעשים בהתאם לתקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר ובכפוף לאישורם של הגורמים המקצועיים המוסמכים. חשוב להדגיש שכל ההליכים להקמת מתקן הקבלה נעשים בשקיפות מלאה ובתאום עם כל רשויות התכנון, משרדי הממשלה והגורמים המקצועיים הרלוונטיים. שותפות תמר מקדמת בברכה כל חלופה שתקבע על ידי הרשויות המוסמכות ואשר תאפשר את אספקת הגז הטבעי למדינת ישראל עד לשנת 2012, שהוא תאריך היעד שבו נדרש הגז למדינה", לשון תגובת שותפות תמר.

  • עוד באותו נושא:
  • חוף הכרמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully