וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגובה מצפון: גם לבנון עורכת תרגיל צבאי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.5.2010 / 17:47

צבא לבנון לא נותר אדיש לתרגיל העורף המקיף הנערך בישראל ומקיים תרגיל גדול בדרום המדינה. לפי דיווח ברשת הטלוויזיה של חיזבאללה, יחידות רבות התפרשו לרוחב הגבול עם ישראל

לא רק ישראל עורכת תרגיל רחב היקף בשטחה. בעקבות תרגיל העורף הישראלי, החלו יחידות מחטיבה 11 של צבא לבנון בתרגיל גדול באזור דרום המדינה. על פי דיווחים שיצאו היום (רביעי) ברשת הטלוויזיה "אל-מנאר" של חיזבאללה, היחידות התפרשו בין היישוב כפרא שבגזרה המרכזית ליישוב קוזח שבגזרה המערבית באזור הדרום.

גורם ביטחוני לבנוני מסר לרשת כי החיילים הלבנונים התפרשו מול החיילים הישראלים "כדי להיות ערוכים בפני כל מתקפה אפשרית מצד חיילי האויב ועל מנת לסתום פרצות שהאויב עלול להשתמש בהן במתקפותיו". למרות דיווח זה, לא נמסרו פרטים נוספים על התרגיל, אם כי מוקדם יותר היום דווח כי צבא לבנון ירה אש נ"מ לעבר כלי טיס ישראלים שחגו בשמי המדינה מעל חצבייא ומרג'עיון שבדרום לבנון. לדברי גורמי ביטחון במדינה, שני מטוסים נוספים חגו הבוקר בגובה נמוך גם מעל חוות שבעא, אזור ערקוב, ג'זין ומרג'עיון.

במקביל סיפרה סוכנות הידיעות הרשמית בלבנון כי צבאה הגביר את נוכחותו לאורך הגזרה המערבית בגבול עם ישראל "כדי לעקוב אחר התרגיל הישראלי ועל מנת להישאר בשיא הכוננות כהכנה לכל מקרה חירום".

בשבוע שעבר אמר בכיר חיזבאללה והאחראי על אזור הדרום בארגון, נביל קאוק, כי אלפי לוחמי הארגון התחילו באימון בדרום לבנון שייערך במקביל לאימון של צה"ל. בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית הוסיף קאוק ואמר כי ארגונו "קרא לפעיליו להישאר בשיא הכוננות בתגובה לתרגילים הישראלים". הוא ציין עוד כי "אלפי הלוחמים של חיזבאללה לא יגיעו לקלפי להצביע בבחירות המוניציפאליות בשל הכוננות".

"במקרה של התקפה ישראלית חדשה על לבנון, הישראלים לא ימצאו מקום אחד להתחבא בו בכל פלסטין הכבושה", הוסיף קאוק שנפגש בלבנון עם האינטלקטואל היהודי-אמריקאי, פרופ' נועם חומסקי. לדבריו, מועד האימון הישראלי ביום ראשון - יום הבחירות לרשויות המקומיות בלבנון - לא נבחר במקרה: "מסתתרות מאחורי זה כוונות התקפיות ישראליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully