וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "חוק שליט - גזענות נאצית של ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.5.2010 / 16:45

בארגון חמאס הגיבו בחריפות לחוק שצפוי להרע את תנאי חבריו הכלואים בישראל. שר האסירים בממשלת חמאס טוען כי ישראל הוכיחה שהיא "פשיסטית, גזענית ונאצית" והעריך שהחוק ייכשל

שר האסירים בממשלת חמאס ברצועת עזה, מוחמד אל-רול אמר היום (רביעי) בתגובה לאישור "חוק שליט" בקריאה טרומית כי "ישראל הוכיחה היום מחדש את הגזענות הנאצית והפשיסטית שלה". לדבריו, בכך שישראל אישרה את החוק, היא חושפת "את פניה המכוערות. ההחלטה מחזקת את הטענה שכל הצעדים שבוצעו נגד אסירינו האמיצים היו פשעים וכיום ישראל מוסיפה פשעים חדשים". לדבריו, האסירים חזקים מהחוק החדש וסופו של החוק להיכשל.

הצעת החוק להחמרת תנאי כליאתם של אסירי חמאס הכלואים בישראל אותה יזמו חברי הכנסת יריב לוין ודני דנון מהליכוד ואריה אלדד מהאיחוד הלאומי עברה בצהרים בקריאה טרומית בכנסת. בהצבעה תמכו בחוק 52 ח"כים ו-10 התנגדו, חבר כנסת אחד נמנע.

גם חברי הכנסת הערבים הביעו ביקורת על החוק והשוו בין חשיבות שחרורו של שליט לשחרור האסירים הפלסטיניים הכלואים בישראל. לדברי ח"כ טלב א-סנע (רע"ם-תע"ל), "אנחנו תומכים בשחרורו של שליט ורואים בו קורבן של המציאות כמו שאנחנו רואים את האסירים הפלסטינים. חברי הכנסת לוין, דנון ואלדד הם האחרונים שאכפת להם משחרורו של שליט. מיד אחרי קבלת החוק תהיה התפשטות של המהומה לכפרים ונגיע לאינתיפאדה שלישית. כמו שיש גלעד שליט אחד יש 11 אלף אסירים פלסטינים. מדינת ישראל צריכה להחליט – או שהיא מדינה ככל המדינות או שהיא כנופיה".

יו"ר בל"ד ג'מאל זחאלקה הגיב גם הוא לכך שהחוק עבר ברוב גדול בקריאה טרומית. לדברי זחאלקה, הצעת החוק הינה פעולה מטופשת. זחאלקה אמר כי ממשלת ישראל "אווילית אם היא חושבת שהיא תזרז את גיבוש עסקת שליט אם היא תפגע בתנאי האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל, משום שהאסירים לא ייכנעו ללחצים הישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully