וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

26.5.2010 / 10:14

לא יודעים מה לעשות עם בולדוג מקריח או כלבה שחושבת שהיא ראש השבט? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, מסדר אתכם שוב

האם כדאי לקחת את הכלבים לים או עדיף שלא?למה לא כדאי ואם כדאי אז איך לעשות את זה נכון בלי שיגרם להם סבל?

רוב הכלבים שאני מכיר מאד אוהבים ללכת לים עם הבעלים ואין שום בעיה לקחת אותם. חשוב להיזהר ממספר דברים: ראשית עומס חום ולחות עלול לגרום לכלבים מסוימים לעליה בחום הגוף וליצור מכת חום. במיוחד מדובר בכלבים פחוסי אף כמו פאג , בולדוג , קאבלייר וכו'. שנית יש כלבים ששותים את מי הים ועלולים לשלשל ולהקיא. רצוי לקחת כלי מים ולמנוע לשתות מי ים. לזכור כי יש עוד אנשים בחוף וחלקם אולי מפחדים מכלבים –לכבד זאת ולקשור את הכלב. לאסוף את הצואה כדי להימנע ממוקשים. רצוי להעדיף שעות קרירות יותר של היום –בבוקר מוקדם או לקראת ערב.

לא מזמן אימצתי גור כלב כבן חודש והוא לא מפסיק לבכות במשך כל הלילה מה לעשות כדי לגרום לו להפסיק לעשות זאת ?

גור שבוכה דורש למעשה תשומת לב. אפשר להעביר אותו למיקום בו יוכל לראות את הבעלים כמו למשל כלוב הטסה שנמקם בחדר השינה. אפשר לשים לו במיטה או במקום המרבץ חטיף לשיניים בצורת עצם קטנה (סוג של חטיפים עשויים גלוטן וניתנים לאכילה ובליעה). אפשר לשים את החטיף 10 שניות במיקרוגל עטוף במטלית לחה יגביר את הארומה שלו וימשוך יותר את הכלב. בנוסף, כדאי לשים רדיו על עוצמה נמוכה ובכך להעניק רעש רקע שירגיע את הכלב ויסיח אותו. לבסוף קיימת האופציה הקלאסית - לטייל ולשחק עם הכלב לפני השינה. כלב עייף= בעלים מרוצה

אמצתי לפני כ-4 שנים כלבה מצער בעלי חיים, גק ראסל מעורבת. הבעיה היא שכבר כמה שנים אני רוצה לאמץ כלבה או כלב נוספים מצער בעלי חיים והבעיה שהכלבה שלי לא מסתדרת עם כלבים בכלל. היא נכנסת לדכאון ותוקפית מאוד.

הבעיה היא שהכלבה מאד דומיננטית וחזקה וקשה לה לקבל את הרעיון של "תחרות" על תשומת הלב ומשאבים נוספים. עם עבודה נכונה ולווי עם פרסים וחיזוקים חיוביים אפשר להגיע למצב בו היא תקבל את הכלב השני כחבר ללהקה. צריך לעשות זאת בהדרגה מרחוק בהתחלה ולתת לה פרסים. ללכת יחד עם שתי רצועות ולנסות לא ללכת לאט אלא מהר וליצור מצב בו יש טיול מהיר משותף. אפשר גם להיוועץ עם מאלף ולעבוד איתה על כך. בסופו של דבר עם עבודה נכונה גם תאלפו קצת את הכלבה הותיקה וגם תאזנו אותה עם חבר ללהקה. יש כתבה מצוינת שמתארת למה שני כלבים עדיפים על כלב אחד.

יש לנו בולדוג צרפתי מקסים בן 3 שהופיעה אצלו קרחת בילטראלית בחלק התחתון של הגב ופרנוקלים שצצים ונעלים באזור הצוואר והפנים. איזה מחלות הורמונאליות קיימות הנפוצות במין זה ומהם הטיפולים?

התקרחות עשויה בהחלט להיות בטוי של בעית בלוטת התריס, שהיא נפוצה בכלבים וגורמת לתופעות שונות בהן גם אפשרות של התקרחות. ההתקרחות היא לא תמיד בטוי רק לבעיה הורמונאלית ולעיתים נובעת מאלרגיה או דלקת עור הנפוצה מאד בבולדוג צרפתי. להערכתי העובדה שיש גם פצעים מעידה על אפשרות טובה יותר לכיוון של אלרגיה של הגזע.
ניתן לבדוק אפשרות של בעיה הורמונאלית על ידי בדיקת דם לתפקוד בלוטת התריס ובלוטת יותרת הכליה. שנוי מזון למזון רפואי היפו אלרגני בשילוב עם טיפול תרופתי ומקומי יכול לפתור זמנית את הבעיה ולאפשר לכלב להפסיק לסבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully