וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה במושב ממנו צמח החשוד בעבירות מין

רמי שני

26.5.2010 / 9:08

"הסתובבו פה הרבה שמועות על עבירות מין, וכשהפרשה התפוצצה זה לא הפתיע אף אחד", סיפר חבר במושב בו גרים האב והבן שנעצרו בחשד שביצעו עבירות מין בילדים

החשדות בדבר מעורבותם של אב ובנו בעבירות מין בילדים לא התקבלו בתדהמה במושב בו גרים השניים. "הסתובבו פה הרבה מאוד שמועות על כך", סיפר אמש צבי אייזנבך, חבר ועד המושב, "השמועות האלה רצו פה הרבה מאוד שנים, אבל אף אחד לא ממש עשה משהו. רק דיברו. לא ידענו אם זה באמת נכון, או לא".

השמועות על מעשי האב ובנו, התגלגלו בין בתי המושב ועברו מההורים אל הילדים. הדבר הדאיג מאד את התושבים, אך כל עוד הן עברו רק מפה לאוזן ונשארו 'בתחום המושב', אפשר היה לשלוט איכשהו בכך שהן יישארו בגדר שמועות. לפני כחודשיים, החליט מישהו, שככל הידוע מכיר את אחד הילדים שנפלו קורבן למעשי האב, לדווח על כך למשטרה. יחידת החקירות המרכזית של מרחב לכיש של המשטרה, נכנסה לפעולה. חוקריה החלו לנסות להגיע אל הקורבנות, באמצעות בדיקת רשימות תלמידים בישיבה המקומית שבה הועסק האיש ובדרכים מודיעיניות שונות. הם הצליחו לגבש רשימה של כעשרים ילדים ובני נוער, שנפלו קורבן למעשיו. בהמשך התברר להם, שגם בנו של האיש, מעורב במעשים.

בימים האחרונים החלו ידיעות בדבר העובדה שגוף משטרתי חוקר את השמועות שנפוצו במשך עשרים שנה בין התושבים, לצוץ על פני השטח והתושבים דיברו בהם. בשעות הלילה, עמדו קבוצות קטנות של תושבים במושב ודנו בפרשה. בקולות שקטים, סיפרו זה לזה על השמועות ועל המעשים, נדו בראשם לאות שלילה ודיברו בגלוי על כך, שהאיש הטיל כתם גדול על המושב: "הוא לא ראוי להיות כאן" פסק המורה צבי, ניצול שואה מוותיקי היישוב, "אני לא יודע מה מדברים. אני נמצא בבית כל הזמן, אבל יש שמועות וזה מה שאני יודע".

"אנחנו מנסים לטפל בעניין ולהביא לכך, שהמידע על הפרשה יגרום שלא יהיו עוד דברים כאלה כאן" סיפר אייזנבך, "זה עובר לילדים ואם זה יגרום להם להיזהר, זה לקח נכון". במושב מספרים על אשתו וילדיו של האב, שמסתגרים בבית ומנסים להבין מה נפל עליהם: "האישה כל הזמן בוכה והילדים? לא תמיד הם יודעים מה זה בכלל", סיפר אייזנבך. במושב מבינים היטב את משמעות הדברים. מעשי המבוגרים נועדו לאפשר לילדים לקבל את המידע בצורה שימנע פגיעה מצד אחד ומהצד השני יאפשר להם להתמודד ולהסיק את המסקנות המתבקשות: "אם הילדים יידעו להבדיל בין טוב לרע, עשינו את שלנו" אומרים חברי המושב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully