וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לאפשר לרופא חיצוני לבדוק את מח'ול

26.5.2010 / 6:01

בעקבות חשש לבריאותו של הסופר אמיר מח'ול ובעקבות טענות כי נחקר באמצעים פסולים עתרה עמותת רופאים לזכויות אדם לבית המשפט בדרישה שרופא מטעמה יבדוק אותו

עמותת רופאים לזכויות אדם עתרה אתמול (שלישי) לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה בשמו של אמיר מח'ול, החשוד בעבירות של ריגול, בדרישה להורות לשב"ס ולשב"כ לאפשר לרופא מטעם הארגון לבדוק את מח'ול, בעקבות חשש לבריאותו, שעלה עקב טענות לשימוש באמצעי חקירה פסולים ולא חוקיים.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד יוהנה לרמן, מבקשת העמותה למסור לידי מח'ול את התיעוד הרפואי המלא בעניינו מיום מעצרו. לטענת העמותה, עד כה סירבו בשב"ס לעשות כן, תוך הפרת חוק זכויות החולה, שקובע שהמוסדות הרפואיים השונים חייבים לתעד את מהלך הטיפול הרפואי שניתן לחולה, וכן זכותו של העותר לקבל לידיו את הרשומות הרפואיות בעניינו. רופאים לזכויות אדם הודיעו שהם רואים בחומרה את ההתנהלות הלא חוקית של שב"ס ושב"כ, המעכבים בתואנות שונות את העברת תיקו הרפואי לבאי כוחו.

פרקליטיו של מח'ול, עורכי הדין חסן ג'בארין, ארנה כהן ועביר בכר מארגון עדלה, ועו"ד חוסיין אבו חוסיין, נפגשו בשבוע שעבר עם מח'ול, לראשונה מאז מעצרו, ולדבריהם הוא נראה תשוש ועייף והתלונן על מצבו הבריאותי. סניגוריו טענו בעבר שהוא עונה בחקירה. גם אתמול, לאחר דיון בבית המשפט, עבר מח'ול בדיקות רפואיות. אולם, הוא מבקש לאפשר מעקב רפואי חיצוני שאינו תלוי במערך הרפואה של השב"ס.

אתמול האורך מעצרו של מח'ול עד ליום שישי, ובסוף השבוע צפויה הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד מח'ול ונגד ד"ר עומר סעיד, שיואשמו כפי הנראה בסעיפי ריגול שונים. עם הגשת כתב האישום יוסר גם צו איסור הפרסום על פרטי הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully