וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער על שינוי הבגרות: "בחרנו בהחלטה הנכונה"

גיל סימה

26.5.2010 / 0:15

השר סער התייחס ליום הקשה שעבר על משרדו בעקבות השיבושים בבחינת הבגרות במתמטיקה ואמר כי מבין כל האפשרויות שעמדו על הפרק, בחר המשרד בהחלטה הנכונה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"היום הזה היה מבחן הבגרות של המערכת החינוך כולה", כך אמר אמש (שלישי) שר החינוך גדעון סער בעקבות השיבושים בבחינת הבגרות במתמטיקה שנערכה מוקדם יותר. סער הוסיף ואמר כי מטרת ההחלטה שהתקבלה בידי משרדו, לשנות את שאלון המבחן ולהפיצו שעה לפני מועד הבחינה, הייתה כדי "להוכיח שהישגים המושגים ברמאות, אין להם שום ערך".

השר סער, שנאם בכנס ההתנדבות והמצוינות ברמת השרון, התייחס להתמודדות עם הפרסום על דליפת טופס מבחן הבגרות במתמטיקה ואמר כי משרדו התלבט בין שלוש דרכי התמודדות עם הדליפה: לעצום עיניים ולהתעלם עם הפרסום, לדחות את הבחינות או לבנות מבחן חדש, כפי שהוחלט בסופו של דבר. לדבריו, "היו לנו שתי החלטות קלות ושגויות ובסופו של דבר בחרנו בהחלטה השלישית, הקשה והנכונה".

דברים אלו של שר החינוך מגיעים על אף השיבושים שאירעו במהלך היום, בהם הבחינה ברמת ארבע יחידות לימוד נדחתה בשעה. זאת בשל סדרת תקלות שנגרמו מפאת העומס הרב באתר המיוחד של משרד החינוך ממנו נדרשו מנהלי בתי הספר להוריד את שאלון הבחינה החדש שנוסח. נראה שבמשרד החינוך לא העריכו בצורה נכונה את העומס הרב וכתוצאה מכך האתר קרס ורק מספר בתי ספר הצליחו להשיג את טופס הבחינה בזמן.

מרגע שהאתר קרס החלה שרשרת של תקלות. התלמידים בבתי ספר רבים יצאו מהכיתות, המורים והמנהלים היו שרויים במצוקה קשה וניסו להשיג את השאלון כדי לא לדחות את הבחינה.

עדכון ראשון: 20:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully