וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ההסכם באירן הוא תרגיל הונאה"

פנחס וולף

25.5.2010 / 19:31

רה"מ השתתף בדיון בכנסת לפי דרישת 40 ח"כים. בנאומו אמר כי הוא "מברך על החלטת ארה"ב לקדם הסנקציות נגד אירן אך כי הצעד הוא סמלי". על שיחות הקרבה: "מסדרון קצר לשיחות ישירות"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (שלישי) בדיון בכנסת לפי דרישתם של 40 חברי כנסת. בנאומו בפני הכנסת אמר ראש הממשלה כי הסכם הגרעין עליו חתמה אירן עם ברזיל וטורקיה הוא "תרגיל הונאה שקוף שמטרתו להסיח את דעת הקהל הבינלאומית מהסנקציות במועצת הביטחון". ראש הממשלה אמר עוד כי הוא "מברך על כך שארצות הברית החליטה להתקדם בהעברת הסנקציות במועצת הביטחון".

"אני חושב שמדובר בצעד חשוב מבחינה סמלית אך ברור לנו שלא הסנקציות האלה יעצרו את אירן. סנקציות יותר אפקטיביות הן אלה שמוכנות עכשיו בקונגרס האמריקאי ובן השאר הן פוגעות במשק האנרגיה, ביבוא ובייצוא ועוד". נתניהו הוסיף כי ארצות הברית יכולה להוביל סנקציות מסוג זה גם מחוץ למועצת הביטחון ובתוספת להן.

ראש הממשלה התייחס גם לשיחות הקרבה עם הפלסטינים וחזר על שני עקרונות עליהם הביע שמחה כי מתקיימת הסכמה אודותם בין ארצות הברית וישראל. העיקרון הראשון הוא כי אין תנאים מוקדמים לשיחות הקרבה והשני הוא כי "שיחות הקרבה הן שלב מקדים – מסדרון קצר לשיחות ישירות. "אי אפשר לדעתי לפתור את הבעיות המורכבות בינינו ובין הפלסטינים בדיונים עקיפים. זה לא מתקבל על הדעת שנחייה בשלום זה לצד זה אך איננו יכולים להיכנס לחדר ולדבר זה עם זה".

נתניהו גם חזר על שני יסודות החשובים, לדעתו, על מנת שישראל תוכל להגיע להסדרי שלום עם הפלסטינים. "הדבר הראשון הוא הכרה פלסטינית במדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי. "הרשות הפלסטינית להכיר בכך שיש סופיות לסכסוך וכי הקמת המדינה הפלסטינית איננה שלב במאבק בישראל. השלום נובע מזה שההכרה הזו צריכה לחלחל- קודם כל להיות מוצהרת וברורה כתנאי הכרחי להשלמת השיחות ומשם לחלחל לאוכלוסייה הפלסטינית, לספרי הלימוד ולדרשות. זה דבר שהוא חשוב לאורך זמן לקיום השלום".

לבני: "ישראל הופכת לכמה חברות"

היסוד השני עלי דיבר ראש הממשלה הוא היסוד הביטחוני. "צריכים להבטיח מרכיב נוסף להסדר שלום והוא המרכיב של הסדרי ביטחון אמיתיים בשטח על הקרקע. אנחנו איננו יכולים להרשות לעצמנו שמה שקרה בלבנון עם חיזבאללה ומה שקרה בעזה לאחר צאתנו משם יתרחש פעם שלישית בשטחים שאנחנו אמורים בהסכם כזה או אחר, בהיקף כזה או אחר לצאת מהם. זו אינה בעיה תיאורטית אלא מעשית".

יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני עלתה לנאום אחרי ראש הממשלה נתניהו. בנאומה אמרה כי "מדינת ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון והיהודית היחידה בעולם. תפארת המעשה הציוני. כמה פעמים כל אחד משתמש בכל שפה שהוא יודע על מנת לחזק את מה שאנחנו. זו הגאווה של כל אזרח ישראלי. אבל חוץ מלדקלם מה אתה עושה כדי לשמור על מדינת ישראל ככזו? אני לא מדברת על מה שאתה מוכן לשלם כדי לשלם על הכסא.

לבני הוסיפה כי "ישראל הופכת להיות לא חברה אחת אלא כמה חברות. כ- 50 אחוז מתלמידי כיתה א' שייכים לאוכלוסיה שמסרבים ללמוד על המעשה הציוני ולא יקחו באותו נטל שנופל על מעמד הביניים. במקום לדבר על הגיור, תשאל מה קורה למי שרוצה להצטרף לעם ישראל. האם נוח לך שנשים צריכות לנסוע בירכתי האוטובוס?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully