וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחינת המיצ"ב "תוקעת" את תרגיל העורף

גיל סימה

25.5.2010 / 17:44

משרד החינוך החליט לפטור 500 בתי ספר מלהשתתף מחר בתרגיל העורף הנרחב. הסיבה: באותה השעה מתקיימת בחינת המיצ"ב הארצית. בצה"ל מביעים מורת רוח: "יידענו את משרד החינוך מבעוד מועד"

עוד לא עברה סערת הבגרות במתמטיקה ומשרד החינוך שוב בכותרות כשהפעם על הפרק השתתפותם של בתי הספר בתרגיל פיקוד העורך הנערך השבוע. במסגרת לוח הזמנים הצפוף של התרגיל נקבע על ידי משרד הביטחון שמחר (רביעי) יהיה היום בו ייערכו ויתורגלו מוסדות החינוך, אולם מחר מתקיימת גם בחינת המיצ"ב הארצית ולשם הכך החליט משרד החינוך לפטור כ-500 בתי ספר מהשתתפות בתרגיל. במשרד החינוך מבהירים כי המהלך כולו תואם עם משרד הביטחון, כשמועדיהם של מבחני המיצ"ב נקבעו כשנה לפני מועדם.

במשרד החינוך מדגישים כי המבחן יחל מחר בשעה 09:00 ויסתיים בשעה 11:00 בדיוק כאשר תישמע הצפירה והתלמידים יצטרכו לרדת למקלטים. יחד עם זאת במשרד מודים כי בתי הספר אשר לא יספיקו להיערך לתרגיל ובשל הסמיכות לבחינה יהיו פטורים מהשתתפות בו. במשרד מציינים, כי מערכת החינוך כולה מתרגלת מדי שנה התמודדות עם תרחישים שונים כגון: רעידות אדמה, מתקפת טרור, נפילות טילים ועוד.

אייל חסן, חבר הנהלת ארגון המנהלים הארצי מוסר כי "לא תהיה שום פגיעה במבחני המיצ"ב והחשוב מכל הוא שתלמידים לא ייפגעו הן מבחינת ההיערכות שלהם לתרגיל והן מבחינת המבחן".

בצה"ל הגיבו בחוסר נחת להחלטת משרד החינוך ומסרו כי "הצפירה נקבעה מבעוד מועד תוך שצה"ל מיידע את כל הרשויות ובכלל זה את משרד החינוך. התרגיל הפיזי הינו אלמנט חשוב בהכנת הציבור להתגוננות ובוודאי כשמדובר בתלמידי בית ספר". עם זאת מצה"ל גם נמסר כי "במסגרת הנחיות שהופצו בכלל משרדי הממשלה הודגש כי במידה והכניסה למרחב המוגן במהלך התרגיל כרוכה בשיבוש בלתי סביר של שגרת החיים, ניתן להמשיך בפעילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully