וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן במפעל שעלה באש: "נבחן העתקת מיקומו"

אריאל נוי

25.5.2010 / 15:43

השר להגנת הסביבה ביקר במפעל "חוד מתכות" מדרום לעכו, שנשרף בסוף השבוע החולף וציין כי הממשלה תבחן להעתיק מפעלים מזהמים שנמצאים סמוך לריכוזי אוכלוסייה

אדריאן הרבשטיין

(צילום:אדריאן הרבשטיין, עריכה:גדי וינסטוק)

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן ביקר היום (שלישי) במפעל "חוד מתכות" מדרום לעכו ובקיבוץ כפר מסריק הסמוך, בעקבות השריפה שפרצה במפעל בשבת שעברה. במהלך ביקורו במפעל אמר השר ארדן כי "המצב הבלתי נסבל שבו ריכוזי אוכלוסייה נמצאים בסמוך למפעלים מזהמים, מחייב את הממשלה לבחון דרכים להעתקת מפעלים אלו".

ארדן נפגש במהלך ביקורו עם ראשי רשויות, תושבים ועם ראשי המפעל. הוא הדגיש כי בכוונת משרדו למצות עד תום ובהקדם את החקירה הפלילית בכדי לאתר את מקור התקלה שגרמה לפרוץ השריפה. כמו כן הורה ארדן לראשי המפעל להפסיק מיידית את החקירה הפנימית במפעל, מחשש לשיבוש הליכי חקירה של המשטרה הירוקה.

ארדן ציין כי "מצוקת תושבי המקום ברורה ומובנת ואני שותף לטענתם כי אין הצדקה לאירוע סביבתי שכזה שהצריך מהתושבים להסתגר בבתים. יש לציין, כי המשרד להגנת הסביבה מחויב להגן על בריאות התושבים ולוודא שהסטנדרטים המחמירים ביותר מיושמים על המפעלים, ובמקרים של תקלות, תפקידנו הוא למצות את החקירה עד תום ואם יידרש, להביא את האשמים לדין".

הוא הוסיף כי "דרישת הציבור לחיות בסביבה ראויה, מוצדקת, ועל הממשלה לגלות אוזן קשבת לטענות אלו ולבחון את האפשרות לתמוך בהעתקת מפעלים מזהמים מלב אוכלוסייה אזרחית לאזורים בהם לא נשקפת סכנה בריאותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully