וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שלום: "נטיל סנקציות על הפלסטינים"

אריאל נוי ופנחס וולף

25.5.2010 / 14:21

השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום הצהיר כי אם יימשך חרם המוצרים של הרשות ישראל תגיב בחומרה. בין הצעדים האפשריים: הטלת מסים ומניעת הכנסת סחורות לרשות

"אם החרם על מוצרים ישראלים מצד הפלסטינים יימשך, ממשלת ישראל תצטרך לקבל החלטות" – כך הצהיר היום (שלישי) המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום. בטקס חנוכת המרכז הייחודי למחקר להגנה מקרינה רפואית במרכז האוניברסיטאי אריאל, אמר השר שלום עוד כי יש לעצור את החרם – בהקדם.

"עלינו לעצור תופעה זו", אמר שלום. "אנו במשרד לשיתוף פעולה אזורי מקיימים על כך דיונים, ובימים הקרובים נקיים דיון מקיף גם עם משרד התמ"ת, כדי לקבל את ההחלטות הנכונות בדבר הצעדים שיש לנקוט". שלום ציין מספר צעדים אפשריים להתמודדות עם החרם. "הטלת קנסות על מוצרים שיגיעו לרשות ממקומות אחרים, מכסים גבוהים יותר ומניעת כניסה של סחורות דרך נמלי הים והאוויר", ציין השר.

בנוסף, התייחס השר שלום לקהילת נצרים ולמועד פקיעת תוקף הקפאה הבנייה, וחזר על התנגדותו להקפאה. "התנגדתי לה מההתחלה, ואני חושב שזו הייתה טעות קשה לקבל את ההחלטה לפני שבכלל התחיל מו"מ. ב- 29 בספטמבר מסתיימת ההקפאה וההחלטה היחידה שעומדת על הפרק בתאריך זה היא חידוש הבנייה והמשך פיתוח האזור. אני מקיים שיחות עם שרים וח"כים על מנת לראות כיצד לחדש את הבנייה והפיתוח עם תום ההקפאה". שלום טען גם כי ההקפאה "מונעת את פיתוח האזור".

במקביל, חברי שדולת ארץ ישראל בכנסת הודיעו, כי יפתחו בקמפיין "במטרה למנוע מחוות ישראליות ביו"ש על חשבון המתיישבים, וכדי לוודא כי בסיום תקופת ההקפאה תחודש הבנייה בכל רחבי יהודה ושומרון". חברי השדולה ייפגשו עם שרי השביעייה ויבקשו מהם לפעול לקידום מטרות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully