וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעורף נערכים להתפנות, בשומרון לקלוט

פנחס וולף

25.5.2010 / 14:09

בתרגיל העורף נקודת מפנה 4 יתרגלו בשומרון קליטה של אלפי אזרחים מרחבי הארץ, במקרה של ירי טילים לא קונבנציונליים. "תושבי השומרון רגילים לארח תושבי ערים מופגזות"

"נקודת מפנה 4": במועצה האזורית שומרון יתרגלו ביום חמישי הקרוב במסגרת תרגיל העורף הלאומי קליטת עשרות אלפי אזרחים שיפונו מכל רחבי הארץ במצב חירום לאומי של ירי טילים לא קונבנציונליים על מדינת ישראל.

במועצה הסבירו, כי התכנית מסתמכת על העדיפות שלשומרון יש על פני אזורים אחרים בארץ. לדבריהם, הנתון הראשון המקנה עדיפות לשומרון הוא פיזור האוכלוסייה, מפני שאין שם צפיפות אוכלוסין לעומת ערי השפלה. צפיפות האוכלוסין מהווה סכנה בירי טילים בכלל, ובפרט בירי טילים בלתי קונבנציונליים.

יתרון נוסף של השומרון הוא הגובה, שכן חומר לוחמה כימי נוטה לשקוע מטה. השומרון חולש על מרכז הארץ, ובגלל הקרבה של ישובי השומרון לרוב אזורי הארץ המאוכלסים, מעפולה בצפון דרך אזור השרון וגוש דן ועד דרומית לנתב"ג, הדבר יכול לסייע הן לפינוי מהיר וזול והן לנסיעות יומיות למקומות העבודה ברחבי הארץ במקרה של פינוי ארוך טווח.

"השומרון הוא לב הארץ"

התוכנית מסתמכת גם על הימצאותם של כפרים פלסטיניים במרחב השומרון, דבר המצמצם את הסיכון לירי חומר לוחמה כימי על האזור.

התכנית מחולקת לשלושה מעגלים: מבני ציבור בהתנחלויות, אירוח בבתי משפחות בשומרון וערי אוהלים במאחזים, זאת לאור הצלחת עיר האוהלים שהקים ארקדי גיידמק בחוף ניצנים בעת מלחמת לבנון השנייה.

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר כי "השומרון הוא לב הארץ. בנוסף לזכותנו הטבעית על ארץ ישראל, השומרון חיוני למדינה מבחינה ביטחונית, במיוחד מול ירי טילים לא קונבנציונלי. תושבי השומרון רגילים לארח תושבי ערים מופגזות מאזורי הספר בארץ - כך עשינו במלחמת המפרץ, במלחמת לבנון השנייה ובמבצע "עופרת יצוקה", וכך נעשה גם במצב חירום גדול יותר. השומרון הוא התשובה הנכונה לאיום הנשק הלא קונבציונלי ולאיומים מאירן".

בתוך כך, בוועד מתיישבי השומרון הודיעו, כי הם יפתחו השבוע במבצע חלוקת פלאיירים בערי מישור החוף תחת הכותרת "השומרון - עורף לאומי" ו"השומרון - מרחב ההצלה של ישראל". יו"ר הוועד, בני קצובר, הסביר כי, "היום כבר כולם יודעים שהנושא הביטחוני משתלב תמיד עם העשייה הציונית. היכן שאנו בונים ומיישבים את ארץ ישראל אנו מקבלים ביטחון ברחבי המדינה, והיכן שאנו נחלשים באמנותנו בזכותנו על הארץ ונסוגים ממנה משלמת המדינה גם את המחיר הביטחוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully