וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לצעיר שרצח את אביו ביריות בביתו

גלעד גרוסמן

25.5.2010 / 13:53

אביאור אברהם ירה שש פעמים באביו, גנב מארנקו 200 שקלים וניסה להסוות את המעשה כשוד. בית המשפט שלח אותו למאסר עולם: "יעברו עליו ימי כיפור רבים עד שיבין את מעשיו"

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) מאסר עולם על אביאור אברהם, בן 23 מירושלים, שהודה והורשע ברצח אביו רפאל לפני כשנתיים. השופטים דחו את טענתו שסבל מבעיה נפשית ולכן יש לגזור עליו עונש מופחת. על פי כתב האישום, בבוקר הרצח ביקש אברהם מאביו שיסיע אותו לקניון בו עבד כמאבטח. בזמן שהאב המתין ליד הרכב, ניגש הבן לכספת הבית והוציא ממנה אקדח. לאחר מכן שלח לאביו הודעת טקסט בה כתב שנפגע בראשו. האב נכנס לבית בריצה, ואז ירה בו הבן שש פעמים.

לאחר הרצח אסף אביאור את תרמילי הכדורים, פרק את האקדח והחזיר אותו לכספת. לפני שעזב את הדירה הפך אברהם חלק מהרהיטים כדי ליצור רושם שאביו הופתע על ידי פורץ שנכנס לביתו. כשעתיים לאחר מכן שב לבית, לאחר שנזכר שלא מחק את הודעות הטקסט ממכשיר הטלפון הנייד של אביו. כשסיים לעשות זאת, גנב מארנקו של האב שטר של 200 שקלים ועזב את הדירה בשנית.

בכתב האישום נטען כי אברהם רצח את אביו בשל מאמצי האב לחנכו. "בתקופה שקדמה לרצח התפתחו מעת לעת ויכוחים בין הנאשם למנוח, על רקע מאמציו של המנוח להיטיב את דרכיו של בנו, על רקע שיחרורו המוקדם מהצבא בשל אי התאמה ובשל חשדו של האב כי בנו היה מעורב בביצוע עבירות רכוש ונוהג לצרוך סם מסוג 'חגיגת'", נכתב בכתב האישום. מנגד, פרקליטיו של אברהם, עורכי הדין אריאל הרמן ופנינה כהן-שנדר מטעם הסניגוריה הציבורית, טענו שהוא היה חולה אפילפסיה ונטל במשך זמן רב מאוד סם מסוג חגיגת, מה שפגם ביכולת השיפוט שלו. ההגנה אף טענה כי ייתכן שאברהם סבל מתסביך אדיפוס.

השופטים דחו את הטענה שהיו לאברהם נסיבות מקלות, וגזרו עליו מאסר עולם. "תדע האם, האלמנה, שבעלה, אלוף נעוריה, נרצח, כי הרוצח נידון למאסר עולם, גם אם זה בנה. יידעו האחים, שהפכו להיות יתומים בעקבות הרצח, כי הרוצח נידון למאסר עולם, גם אם הוא אחיהם. יידע כל תושב מדינת ישראל, כי בן, הרוצח את אביו, עונשו הוא מאסר עולם, וגם ניסיונות מלאכותיים ליצור טענות הגנה, במישור הפסיכיאטרי, לא יועילו ולא ינקו אותו מעונש זה, לאחר שרצח את אביו בדם קר, בתכנון, ואף ירד לדיוטה תחתונה, בכך שלאחר רצח אביו חזר לביתו וגנב מארנקו 200 שקל", כתב השופט משה דרורי בגזר הדין.

השופט הוסיף כי "יידע הנאשם עצמו, כי עונש זה של מאסר עולם, משקף את עמדת החברה ביחס לכך שהוא, שקיבל חיים מאביו, רצח את אביו. יעברו עליו ימי כיפור רבים עד שיפנים ויבין את המעשה החמור שעשה, וזאת במשך שנות מאסר העולם, אותם ירצה הנאשם בכלא". פרקליטיו של אברהם, מסרו בתגובה כי "בית המשפט דחה את הטענות בעניין ענישה מופחתת, למרות שלטעמנו הובאו ראיות מספיקות שמצדיקות ענישה פחותה ממאסר עולם. אנחנו נקרא את נימוקי גזר הדין ונשקול לערער לבית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully