וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפי איתן: נשיב את רכושם של ניצולי השואה

פנחס וולף

25.5.2010 / 12:51

ראש המועצה להשבת רכוש יהודי רפי איתן, אמר בכינוס הראשון של המועצה כי יש לעמוד על זכויותיהם היהודים ולהשיב את רכושם. "צריך לנסות ולתקן את העוול"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

"נמליץ לממשלת ישראל לדרוש מ-13 מדינות במזרח אירופה להשיב את הרכוש היהודי לניצולי השואה" – כך הודיעה היום (שלישי) המועצה המייעצת להשבת זכויות ורכוש יהודי. המועצה המייעצת שבראשה עומד שר הגמלאים לשעבר רפי איתן וחברים בה 17 איש, קיימה את ישיבתה הראשונה במשרד ראש הממשלה בירושלים.

ההחלטה הקיימת עד כה נגעה לדרישה מפולין, הונגריה, סלובקיה, ליטא ורומניה. המועצה החליטה להמליץ לממשלה לדרוש את השבת הרכוש היהודי משמונה מדינות נוספות במזרח אירופה, בהן התגוררו יהודים רבים לפני ובמהלך מלחמת העולם השנייה. מדובר בין היתר ברומניה, צ'כיה ולטביה.

איתן אמר לוואלה! חדשות כי "באוקטובר 2009 החליטה הממשלה להקים מועצה לאומית להחזרת רכוש יהודי מתקופת השואה, בעיקר של יהודי מזרח אירופה. זה נושא שממשלת ישראל לאורך 60 שנה לא עסקה בו באופן פעיל. הממשלה החליטה להקים מועצה שתתווה מדיניות ודרכי פעולה להחלטות ממשלת ישראל ולהחלטות הגופים שיבצעו זאת".

איתן הסביר כי תפקיד המועצה לייעץ לממשלה, אך "אין לה סמכויות ביצועיות". "למועצה יש סמכויות ייעוץ לממשלה. כל חברי המועצה, כולל אני, עובדים בהתנדבות. היום קיימנו את הישיבה הראשונה ובה נידונו שורה של נושאים ארגוניים, שיטות העבודה, הקמת הוועדות, מערכות תקשורת בין האנשים למשרד ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully