וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושים בבחינת הבגרות במתמטיקה

העומס על אתר משרד החינוך, שממנו היו אמורים להוריד המנהלים את טפסי בחינת הבגרות במתמטיקה, גרם לקריסתו. כתוצאה מכך, במספר בתי ספר הבחינה החלה באיחור של עד שעה. במשרד החינוך הודיעו על הארכת זמן וקבעו כי הבחינה בארבע יחידות נדחתה בשעה והחלה ב-16:30

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

שיבושים קשים בבחינת הבגרות במתמטיקה. משרד החינוך הודיע אחר הצהריים (שלישי) כי הבחינה בארבע יחידות לימוד במתמטיקה נדחתה בשעה ובמקום להתחיל ב-15:30 היא החלה בשעה 16:30. העיכוב הוא תוצר של סדרת תקלות שהחלו ב-12:00, שעה לפני חלוקת טפסי הבחינה בשלוש יחידות. בסופו של דבר, בעקבות העיכובים בחינת הבגרות בשלוש יחידות החלה בחלקים נרחבים ברחבי הארץ כשעה מאוחר יותר.

את שאלון הבחינה היו אמורים להוריד מנהלי בית הספר מאתר מיוחד במשרד החינוך. נראה שבמשרד החינוך לא העריכו נכון את העומס הרב וכתוצאה מכך האתר קרס ורק מספר בתי ספר הצליחו להשיג את טופס הבחינה בזמן.

מרגע שהאתר קרס החלה שרשרת של תקלות. התלמידים בבתי ספר רבים יצאו מהכיתות, המורים והמנהלים היו שרויים במצוקה קשה וניסו להשיג את השאלון כדי לא לדחות את הבחינה.

בשעה 13:00 - הזמן שבו אמורה היתה הבחינה להתחיל עדיין היו בתי ספר רבים שלא הצליחו להשיג דרך האתר את בחינת הבגרות. משרד החינוך הודיע כי תתאפשרנה הארכות זמן הנדרשות לבתי הספר שהתחילו את הבחינה באיחור וכי עדכונים נוספים יימסרו בהמשך. במשרד החינוך דחו את השמועות לפיהן בכמה בתי ספר בוטלה הבחינה כליל בשל העיכוב, "אנחנו לא מכירים מקרים של ביטולי בחינות", מסרה דוברת המשרד. לגבי התקלה שהביאה לקריסת האתר מסרו ממשרד החינוך כי "האתר לא קרס אלא נוצר קושי להיכנס אליו ולהוריד את נוסח הבחינות".

"נמאס מהבלאגנים"

מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך דלית שטראובר התייחסה אחר הצהריים לנושא השיבושים בלוח הזמנים של בחינות הבגרות. בשיחה עם וואלה! חדשות אמרה מנהלת המחוז כי "זוהי הפעם הראשונה שדבר כזה קורה לנו. הסיבה לכך תיבדק ויופקו לקחים". היא הוסיפה עוד כי "מהרגע שנחשפה התקלה עבדנו מסביב במשרד החינוך מסביב לשעון במטרה לקיים את הבחינה במועדה. ואכן, למעט בעיית העומס, שגררה אחריה איחור של עד שעה בתחילת הבחינה - המשימה הושלמה".

"כבר חשבנו שהכול הסתיים אבל כאשר ניסו המנהלים להוריד את טופס הבחינה, המחשב זרק אותם מהאתר. התקשרנו למשרד וקיבלנו את ההודעה שמנהל כל מחוז יעביר את השאלונים למנהלים לאימייל", מסביר אריה לוקר, יו"ר התאחדות בתי הספר העל יסודיים. בינתיים, הרוחות בקרב התלמידים סוערות: "אוף, שזה כבר ייגמר, נמאס כבר כל הבלגנים האלו, במקום ללמוד אנחנו רק שומעים על תקלות", אמרה לנו תלמידת כיתה י"א רגע לפני כניסתה למבחן.

מנשה לוי, מנהל תיכון מעין שחר שבעמק חפר דווקא מוסר על שביעות רצון במהלך היום: "בשעה 12:00 היה עומס קל אך הוא התפוגג אחרי כחצי שעה, האתר מעט זחל. כמנהל הייתי לחוץ אבל אחרי שנכנסת לכיתות וראיתי את התלמידים הם הרגיעו אותי".

בתוך כך, אלברט זיקרי מרשת בתי הספר לחמן לבגרות ופסיכומטרי העובד כמורה למתמטיקה בבית הספר מרחבים באופקים מסר כי, מבדיקה ראשונית של נוסח השאלון אשר הודלף, הוא ברמת קושי גבוהה מן הממוצע. "בשעות האחרונות נוצר מצב של חוסר וודאות, שמועות ועיכובים משמעותיים בזמנים - אנחנו מקווים שהתלמידים לא יינזקו בבחינה ושמי שבא מוכן יצליח למרות הנסיבות".

לינוי, תלמידה שניגשה היום לבגרות במתמטיקה ברמה של שלוש יחידות לימוד, הייתה בטוחה עד אתמול, כי הבחינה תתבטל: "ישבתי עם חברות שלי בבית. אבל במקום ללמוד קיבלנו SMS וצלצולי טלפון על מה שיקרה מחר, אף אחד לא ידע בדיוק האם תהיה בחינה".

"לא יודעת מתי אצא מהבחינה"

אחת ממרכזות המתמטיקה בבית ספר בראשל"צ, סיפרה: "איזה ברדק, אף אחד לא יודע מתי אנחנו נצא מכאן עכשיו אחרי שהבחינה התעכבה, מישהו בסופו של דבר ישלם על כל הבלאגן הזה". היא האיצה בתלמידיה להיכנס לכיתה, כאשר הבינה שסוף כל סוף הבחינות מוכנות והדפסתן הסתיימה.

התקלה הזו הגיעה לאחר שביום ראשון התפרסם כי שאלון בחינת הבגרות דלף לרשת והועבר בין תלמידים רבים. כמה שעות לאחר שהידיעה התפרסמה בערוץ הראשון הודיע משרד החינוך כי בחינת הבגרות תתקיים במועד המתוכנן עם נוסח אחר: "משרדנו קיבל פנייה שהעלתה חשד להדלפת שאלון בחינת הבגרות. המשרד רואה את הדברים בחומרה והגיש תלונה למשטרה לשם חקירת הנושא. המשרד נערך ליום הבחינה במועד המתוכנן".

בעקבות דליפת מבחני הבגרות במתמטיקה, במשרד החינוך החליטו שלא לקחת סיכון והבוקר נפתח מרכז מיוחד, הבודק ועוקב אחר הדיווחים מבחינת הבגרות. מהמשרד נמסר, כי לאור האירועים האחרונים הנוגעים להדלפות מבחני הבגרות הוא מעניק סיוע ותמיכה למנהלי בתי הספר.

עדכון ראשון: 12:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully