וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבידוד המדיני לא יחלוף מעצמו

ח"כ מגלי והבה

25.5.2010 / 10:55

על ממשלת ישראל להבין כי היא עומדת על סיפו של תהום מדיני, להפסיק ולהתנהל כפיל בחנות חרסינה ולהתחיל ולחשוב לא רק על תדמיתה של הממשלה כלפי פנים, אלא על תדמיתה של מדינת ישראל כלפי חוץ. ח"כ מגלי והבה מתריע

בשבע השנים האחרונות זכיתי לשמש כיו"ר המשלחת הישראלית לארגון היורו-מד, איגוד הפרלמנטים של מדינות אגן הים התיכון. מדובר בפורום שמעולם לא היה מגרש משחקים קליל בעבור מדינת ישראל, אך כזה שתמיד התייחס ברצינות לעמדות הישראליות ותמיד היו בו מי שיחד עם ישראל נאבקו על צדקת דרכה. גם בתקופות הקשות ביותר ואפילו בימי עופרת יצוקה כשרבות ממדינות העולם פנו נגדנו, תמיד ידעתי שיש מדינות שביכולתי לסמוך על תמיכתן בישראל ובעמדותיה.

לפני מספר ימים, חזרתי מאסיפת היורו-מד האחרונה שהתקיימה באיסטנבול שבטורקיה והפעם המציאות היתה קשה הרבה יותר. מכל עשרות המדינות החברות ביורו- מד, לא הייתה ולו מדינה אחת שתמכה בישראל, אל מול ההתקפות של נציגי הפלסטינים ומדינות ערב השונות. לא זאת בלבד, אלא שבראותם את חולשת העמדה הישראלית, הפכו נציגי מדינות ערב את מתקפותיהם לארסיות וקולניות יותר.

המקרה של אסיפת היורו-מד, אינו אלא סימפטום למעמדה ההולך ומתערער של ישראל בעולם. בעוד אנחנו חיים כאן את חיי היום יום שלנו, ברחבי העולם נעשית עבודה מתמשכת ושיטתית בכדי להפוך את מדינת ישראל למדינה מוקצית. למרבה הצער הפעילות הזו של שונאינו הולכת ונושאת פרי ובמקום להתמודד איתה, ממשלת ישראל רק הולכת ומתחפרת בעמדותיה הקיצוניות ובפעילויותיה המתגרות.

אנחנו הופכים לדרום אפריקה החדשה

על ממשלת ישראל להבין כי היא עומדת על סיפו של תהום מדיני, להפסיק ולהתנהל כפיל בחנות חרסינה ולהתחיל ולחשוב לא רק על תדמיתה של הממשלה כלפי פנים, אלא על תדמיתה של מדינת ישראל כלפי חוץ. הגיע הזמן שנבין שפטריוטיות אמיתית, לא נמדדת בעוצמת הדציבלים של ההתלהמות, אלא במעשים שיש בהם לשמור על האינטרסים של המדינה שכולנו כל כך אוהבים.

המעשים הללו צריכים להיות בראש ובראשונה כאלו שישדרו לעולם שאנחנו כנים בנכונותנו לוותר ויתורים עמוקים וכואבים בעבור השלום. גם ממשלות שרון ואולמרט קיבלו החלטות שלא תמיד היו מקובלות על ידידינו בעולם, אך הידידות נשמרה בשל האמונה כי ממשלת ישראל נכונה לקבל החלטות קשות, באם אלו יובילו לשלום. היום, אף אחד לא מאמין לנו והחלטות דוגמת מניעת כניסתם לארץ של אנשים בשל דעותיהם הפוליטיות, ההתעקשות הישראלית על המשך הבנייה בהתנחלויות ובירושלים המזרחית גם בתקופה הנוכחית ושאר החלטות תמוהות, לא מסייעות לשיקום האמון ההולך ומתערער של מנהיגי העולם בישראל.

באסיפת היורו-מד האחרונה הצליחה הידידות האישית לגבור על העוינות המדינית ולמנוע קבלת החלטות גינוי חד משמעיות, אבל הפתרון לבידוד המדיני ההולך וגבר של ישראל אינו טמון בכימיה אישית, אלא בחידוש האמון בישראל ובמדיניותה, אחרת נמשיך לראות איך אנחנו הופכים אט אט לדרום אפריקה של המאה ה-21.

* הכותב הוא ח"כ מטעם סיעת קדימה וסגן יו"ר הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully