וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי הקבינט לא ישתתפו בתרגיל העורף

יהושע בריינר ופנחס וולף

25.5.2010 / 10:36

שרי הקבינט המדיני ביטחוני הודיעו על ביטול השתתפותם בתרגיל מוכנות העורף. הסיבה - דיון לילי בכנסת שהסתיים רק בשעות הבוקר, ובצה"ל כבר מותחים ביקורת: "היכן הדוגמא האישית של השרים?". בלשכת רה"מ האשימו את האופוזיציה שלא הסכימה לדחות את הדיון

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר. עריכה: גדי וינסטוק)

האם המלחמה תמתין עד שהשרים ינוחו? הקבינט המדיני-ביטחוני ביטל הבוקר (שלישי) את השתתפותו בתרגיל מוכנות העורף "נקודת מפנה 4". הביטול הגיע על רקע ההערכה בקואליציה כי הדיון המרתוני, שנמשך במהלך הלילה בכנסת בנוגע להגדלת ההוצאה הממשלתית בשנת 2011, יימשך גם במהלך היום. בסופו של דבר הסתיים הדיון בשעות הבוקר המוקדמות עם ניצחון לקואליציה.

גורמים האחראים לתרגיל בצה"ל הביעו תרעומת נוכח הביטול, שכן לקבינט תפקיד מרכזי בניהול המערכה, במיוחד במקרה של מתקפת טילים על העורף – התרחיש המרכזי בתרגיל. "היכן הדוגמא האישית?" שאלו הגורמים, שהדגישו כי התרגיל תוכנן מראש ושעל השרים היה להתכונן לכך.

15 שרי הקבינט היו אמורים לשהות במהלך היום במפקדת פיקוד העורף, זאת בכדי לשמוע סקירות ביטחוניות ולתרגל את מצב המלחמה. בגלי צה"ל דווח כי לשכת ראש הממשלה מאשימה את האופוזיציה בהיעדרות הקבינט מהתרגיל. "השתתפות הקבינט בוטלה משום שהאופוזיציה לא הסכימה אמש לדחות את רצף הדיונים בכנסת, שבהם לוקחים חלק ראש הממשלה והשרים", נמסר ללשכת נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

"וילנאי יציג את המסקנות"

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, האשים את האופוזיציה ואמר לוואלה! חדשות כי, "אני מאוד מצר על כך שעל ידי פיליבסטר מיותר ומגוחך של קדימה, היא גרמה לא רק להוצאה לא מוצדקת מהקופה הציבורית אלא גם לא התחשבה בבקשת הממשלה ופגעה בהיערכות הקבינט לתרגיל". לדבריו, הממשלה ביקשה מהאופוזיציה לסכם על פסק זמן בדיונים בארבע שעות של קיום התרגיל, אך האופוזיציה סירבה.

בלשכת ראש הממשלה הוסיפו עוד כי סיבה נוספת שבגינה התאפשר לבטל את השתתפות הקבינט הוא שאותו קבינט השתתף בשנה שעברה בתרגיל. בכל מקרה, לדבריהם "סגן שר הביטחון מתן וילנאי יציג את התובנות מהתרגיל בישיבת הקבינט הקרובה ויתקיים דיון במסקנות".

באופוזיציה דחו את האשמות של הקואליציה. גורמים באופוזיציה הזכירו כי ראש הממשלה הוא שהתעקש על מועד ההצבעה הנוכחי על הצעת החוק. "הוא ידע על קיום התרגיל והוא יכול היה להביא את החוק להצבעה גם בשבוע הבא, בעוד שבועיים או בכל מועד אחר", אמרו באופוזיציה. "כמו כן, הקואליציה יכולה היתה לבקש קיזוזים של שרי הקבינט עם חברי אופוזיציה, והיא לא ביקשה זאת, למרות שנקבעו קיזוזים עם מספר שרים".

גורמים בקדימה מסרו בתגובה כי, "טענות לשכת ראש הממשלה מגוחכות ומוזרות, בלשון המעטה. כאשר ראש הממשלה ושרי הקבינט בוחרים שלא להפגין דוגמה אישית ואינם מתייצבים לצד הכוחות המתרגלים, הם צריכים להאשים רק את עצמם. אילו הנושא היה חשוב להם באמת, הם היו נעתרים לבקשתנו לדחות את הדיון מהשבוע, או לפחות מנצלים את השעות שהתפנו להם הבוקר לאחר שהחלטנו להקדים את שעת ההצבעה. לא הצבא ולא הציבור קונים את התירוצים המוזרים הללו".

שר הביטחון אהוד ברק שלח הבוקר מסר מרגיע, על רקע תרגיל העורף הלאומי. במהלך ביקור שערך בעיריית תל אביב במסגרת התרגיל אמר ברק, כי "אנו מתרגלים כמדי שנה תרגיל חירום. התרגיל חוזר על עצמו, וגם בשנה הבאה יהיה תרגיל דומה". במהלך ביקור שר הביטחון, אליו התלווה סגנו מתן וילנאי, שהו השניים בחמ"ל של עיריית תל אביב, שם תורגלו תרחישים שונים, ובהם גם ירי טילים על העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully