וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען תופת התפוצץ בצפון רצועת עזה

רמי שני, יהושע בריינר וניר יהב

25.5.2010 / 10:26

פיצוץ עז נשמע הבוקר ביישובים הסמוכים לצפון הרצועה. מצה"ל נמסר כי ככל הנראה מדובר במטען במשקל רב, שהתפוצץ בעגלת נפץ סמוך לגבול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

האם השקט היחסי בגבול הרצועה עומד להסתיים? פיצוץ עז נשמע הבוקר (שלישי) סמוך לגדר המערכת בשטח רצועת עזה, סמוך לנתיב העשרה. מבדיקה ראשונית עולה, כי ככל הנראה מדובר במטען גדול שהוטמן בתוך עגלה. תושבי נתיב העשרה סיפרו לוואלה! חדשות כי הפיצוץ נשמע בעוצמה חזקה, והרעיד את בתי היישוב. אין נפגעים ולא נגרם נזק. נסיבות הפיצוץ נבדקות.

גורמים בצה"ל מסרו לוואלה! חדשות, כי תצפיות של צה"ל זיהו פלסטיני שנמלט מהמקום לאחר הפיצוץ.

מקורות פלסטינים טענו כי חוליית חמושים פוצצו מטען נפץ מרחוק בסמוך לסיור של כוחות צה"ל במקום. הגדודים על שם ג'יהאד ג'יבריל - הזרוע הצבאית של החזית העממית 'המפקדה הכללית' - נטלו אחריות לפיצוץ.

במאי 2008 אירע פיצוץ תופת סמוך למעבר ארז, כאשר משאית תופת התפוצצה בצד הפלסטיני של המעבר בין ישראל לרצועת עזה. לא היו נפגעים ישראלים. הפלסטינים דיווחו כי כתוצאה מהפיצוץ נהרג אדם, ככל הנראה נהג המשאית. מעוצמת הפיצוץ נגרם הרס רב בצד הפלסטיני של המעבר, וניזוקו מספר בתים במושב נתיב העשרה הסמוך למעבר. דובר הגי'האד האיסלמי טען כי הרכב נשא ארבעה טונות של חומר נפץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully