וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיכת הנילוס: ישראל, מצרים ואופציית המים

זאב ז'בוטינסקי

25.5.2010 / 9:35

מאז חתמה מצרים על חוזה השלום עם ישראל היא ניסתה לגרום להחלשת עוצמתה של ישראל לפחות בשני אמצעים. הראשון היה תמיכה בהעצמת הטרור היוצא מרצועת עזה נגד ישראל. כשהחלו הפלשתינים להבריח אמצעי לחימה ממצרים לרצועה דרך המנהרות ברפיח, אימצה מצרים מדיניות של התעלמות מוחלטת. התירוץ לחוסר המעש למניעת ההברחות היה שאין להם די כוח צבאי כדי לעצור זאת לאורך 14 ק"מ של גבול עם הרצועה.

ואז, לנגד עינינו הנדהמות, הצליח מובארק לגרום לכך שראש ממשלת ישראל יבקש ממצרים להסכים לפתיחת הסכמי השלום כדי להכפיל את הכוח הצבאי שמותר למצרים להחזיק באזור הגבול. שרון תומרן על ידי מובארק לעמדה עלובה זו בחוכמה מעוררת קנאה. מובארק ניצל את מצוקתו של שרון, שהבין כי תוכניתו לנסיגה חד?צדדית מרצועת עזה תהפוך את המנהרות לאוטוסטרדת אספקה לטרור. לכן חיפש שרון דרך להתנער מאחריותו למחדל הצפוי בעיני דעת הקהל, והקריב את העיקרון שהוסכם בהסכם השלום, ולפיו הכוח המצרי באזור הגבול יהיה מצומצם וחמוש במשורה.

מובן שלאחר שמצרים עשתה לשרון "טובה" בהכפילה את הכוח ובהוספת אמל"ח משוכלל, המשיך המצב להחמיר. מובארק קיווה להמשיך ולקפל את ישראל עד שיהיה על גבולה המערבי כוח מצרי רציני, חמוש היטב, ועוד לפי בקשת הישראלים. קלפיו נטרפו ברגע שישראל, בחולשתה, איפשרה לחמאס להשתלט על הרצועה. תנועת חמאס היא אחות של האחים המוסלמים, אויבי המשטר במצרים. לכן היום מנסים המצרים לעצור את השטף, אף שהיום זה הרבה יותר קשה.

האמצעי השני טמון בתקיפה בלתי פוסקת של ישראל, בכל פורום בינלאומי, על כך שאינה חותמת על האמנה למניעת הפצתו של נשק גרעיני. וזה כבר מאמץ לחתור תחת אבטחת קיומה של ישראל ברמה האסטרטגית. לכל ילד ברור מה המשמעות של מהלך שיכפה על ישראל לפתוח לבקרה את הארסנל המיוחס לה לפי פרסומים זרים, בעוד איראן, סוריה והשד יודע מי עוד מסתירים את מעשיהם בתחום זה. למודי ניסיון אנו.

והנה ייתכן שכעת נפתח נתיב שיאפשר לנו לצמצם את הפעילות המצרית, ודרכו גם את הפעילות הערבית נגד אינטרסים שלנו. משבר הנילוס החל לפני כשבוע, כשאתיופיה, אוגנדה, רואנדה וטנזניה חתמו על הסכם לניצול מי הנילוס לפי צורכיהן בלי להתחשב עוד במונופול המצרי?סודאני שאותו העניקו הבריטים ב?1929. התחייבות ישראלית לניטרליות בנושא משבר הנילוס ולעזרה בניצול יעיל יותר של המים (לפי ההקצאה הקיימת היום במצרים ובשאר המדינות שבשטחן עובר הנהר) בתמורה להפסקת הלחצים נגד ביטחונה הלאומי של ישראל - עשויה להביא לתוצאה הרצויה לנו. שפה כזו מובארק מבין היטב, ויש להניח שיהיה עם מי לדבר. הרי כבר אמרנו שהוא חכם מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully