וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים באשקלון מחרימים את תרגיל העורף

רמי שני

25.5.2010 / 8:58

במחאה על אי מיגון מוסדות החינוך, מחרים ועד ההורים את השתתפות התלמידים בתרגיל פיקוד העורף. "ילדינו מתורגלים בלרדת אל מתחת לשולחנות. אין לנו צורך בתרגיל העורף"

ועד ההורים העירוני באשקלון הודיע היום (שלישי) כי תלמידי העיר לא ישתתפו בתרגיל פיקוד העורף הגדול "נקודת מפנה 4", שיגיע לשיאו מחר. במכתב שהועבר לסגן שר הביטחון, מתן וילנאי, מוחים ההורים על כך שמוסדות החינוך בעיר עדיין לא מוגנו, למרות המרחק הקצר שבין אשקלון וגבול רצועת עזה. "ילדי אשקלון אינם הפקר והכתובת כבר נמצאת על הקיר", כתבו ההורים. "ילדינו מתורגלים היטב בלרדת אל מתחת לשולחנות בהישמע האזעקה ולהתפלל לחסדי שמים. אין לנו צורך בתרגיל עורף לאומי כדי שנזכור זאת. האסון הבא הוא רק עניין של זמן".

סגן שר הביטחון התייחס להצהרת ועד ההורים באשקלון ובהודעה שפרסם הבוקר אמר שחבל שההורים מסכנים את ילדיהם לצורך המחאה. יועצו של סגן השר מסר כי "מצער לשמוע שהורי התלמידים בוחרים לא להשתתף בתרגיל על מנת להפעיל לחץ ציבורי ותקשורתי. אנו מקווים שההורים יחזרו מהחלטה זו למען בטחון ילדיהם. בשבוע הבא וילנאי צפוי להיפגש עם ראש עיריית אשקלון על מנת לדון בנושא. כמו כן, במהלך חודש יוני יתקיים דיון מקצועי ומעמיק בהתאם להחלטת בג"ץ".

בג"ץ דן בתחילת החודש בעתירה של עיריית אשקלון ושל ועדי ההורים בעיר לחייב את משרד הביטחון להשלים את הצבת המיגוניות במוסדות החינוך בעיר. עיריית אשקלון טוענת כי רבים ממוסדות החינוך בעיר אינם מצויידים במקלטים או בחדרי ביטחון וכי לתלמידים אין מקום מחסה בשעה אזעקה. על פי העתירה, בזמן מבצע 'עופרת יצוקה' החל משרד הביטחון בהצבת מיגוניות במוסדות החינוך בעיר אולם מייד בסיום המבצע נפסקה הצבתן ולא חודשה וזאת למרות הבטחה מפורשת של סגן שר הביטחון מתן וילנאי להשלים את הצבתן.

בתגובתה לעתירה הכחישה המדינה בתוקף את מתן ההבטחה וטענה עוד כי אשקלון מרוחקת ממקום שיגור הטילים ולכן זמן ההתרעה בשעת שיגור טילים ארוכה יותר. תוצאות סקר מיגון שנערך בימים אלו על ידי צה"ל באזור אשקלון אמורות להיות מוגשות לבית המשפט בתחילת חודש יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully