וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה "הוקפצה" - הגדלת התקציב אושרה

פנחס וולף

25.5.2010 / 8:15

חברי האופוזיציה החליטו במפתיע לערוך לפנות בוקר הצבעה על החוק להגדלת מסגרת ההוצאות הממשלתיות. כתוצאה, נאלצו חברי הקואליציה להשכים קום ולהגיע למשכן כדי להגן על הצעתם

בתום מרתון של דיון לילי, מליאת הכנסת אישרה הבוקר (שלישי) את הגדלת מסגרת תקציב המדינה מ- 1.7% ל- 2.6%, בקריאה שנייה ושלישית וברוב של 51 חברי כנסת נגד 31. הקואליציה בראשות סיעת קדימה הודיעה לפנות בוקר במפתיע למזכיר הכנסת כי החליטה לערוך הצבעה על כוונת הממשלה להגדיל את מסגרת ההוצאה הממשלתית ולפי הסיכומים המוקדמים עם הקואליציה, מרגע הודעה כזו יש לקיים הצבעה תוך שעתיים. לכן, חברי הקואליציה כולל ראש הממשלה ושריו "הוקפצו" למשכן הכנסת בכדי למנוע מבוכה לממשלה.

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, אמר לאחר ההצבעה כי, "האופוזיציה שוב הוכיחה שהיא משתמשת בכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותה בצורה צינית וללא תוכן. לאחר לילה שלם של פיליבסטר חסר משמעות, שעלה למשלם המיסים הישראלי לא מעט כסף, אני שמח שהאופוזיציה מאפשרת לכנסת לחזור לפעילותה החשובה".

בקדימה הביעו סיפוק רב מהתנהלות האופוזיציה, שחבריה קיימו נאומים לכל אורך הלילה במשכן. במפלגה ציינו: "בחרנו להקפיץ את נתניהו ממיטתו על מנת להעביר לו מסר ברור ולפיו בכל פעם שיעז לשלוח את ידיו לכיסי הציבור לצורך תשלום שוחד פוליטי לשותפיו הקואליציוניים - קדימה תדאג שהוא לא יישן טוב בלילה".

מ"מ יו"ר סיעת קדימה, ח"כ יוחנן פלסנר אמר מעל דוכן הכנסת כי, "ראש הממשלה נתניהו בחר להכניס את ידיו לכיסו של הציבור בניסיון לשלוף ארבעה מיליארד שקלים למימון צרכיו הפוליטיים. מר נתניהו, אם אתה כל כך גאה במה שאתה עושה ואם אתה רוצה להגן על החלטתך לקחת את כספי הציבור ולתת אותם לשרידות הקואליציה שלך אז קום ותגיע בשעתיים הקרובות למליאת הכנסת. בכוונתנו לקיים אז את ההצבעה. אני קורא לך להתעשת ברגע האחרון כי עוד ניתן".

עם זאת, ככל הנראה הפיליבסטר לא גרם לנדודי שינה קשים לראש הממשלה ולשר האוצר. בסופו של דבר, לוחות הזמנים של השניים מחייבים אותם לקום מוקדם מאד, גם בימים בהם לא מתקיימות הצבעות פתע שיוזמת האופוזיציה.

עדכון ראשון - 7:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully