וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליונר הצרפתי שיגרום לנזקקים לראות

אריאל נוי

25.5.2010 / 7:05

המיליונר הצרפתי לורן לוי פתח במבצע חברתי מרגש. בכל חודש יימכרו 1,300 זוגות משקפי ראייה לנזקקים, בעלות סמלית של 20 שקלים בלבד

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: עידן גוראל)

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן אומנם עוד לא הצליח להעביר את טיפולי שיניים בחינם אך הערב (שני) הוא חנך בניין בו פועלת עמותת "משכן הראייה- OPTICAL CENTER" בירושלים, שמחלקת משקפיים בחינם למיעוטי יכולת, קשישים וחיילים בודדים.

בבניין היסטורי ששוקם ושאכלס בתחילת המאה ה-19 את המוסד "בית חינוך לעיוורים", הקימה עמותת "משכן הראייה" את המרכז הראשון במינו בארץ, לטיפול ושיקום של לקויי וכבדי ראייה ושמיעה. המקום מהווה משכן חדשני ומזמין, המוקדש לעיניהם ואוזניהם של ילדים וקשישים.

מאז הקמת העמותה בספטמבר 2007, מעל 20,000 זוגות משקפיים חולקו לילדים ממשפחות מעוטות יכולת כלכלית, אזרחים ותיקים, חיילים בודדים וקשישים. העמותה אף יוזמת בדיקות ראייה אצל ילדים ותלמידים וערכה בדיקות ראייה לתלמידי ירושלים בלמעלה מ-150 בתי ספר. בסך הכל, קרוב ל-7,000 תלמידים נבדקו, מתוכם כ-28.8% נזקקו למשקפיים.

במבט ראשון קשה להאמין שמרכז האופטיקה הממוקם בלב ירושלים ומעוצב ברמה אדריכלית גבוהה שמשלבת פאר ונוחות, הוא למעשה בית תמחוי למשקפיים. המטרה של היזמים הייתה להעניק לנזקקים באמצעות דירה לדוגמה תחושה נעימה ולהתנסות בציוד ובמכשירים מתקדמים שונים, שיקלו על בעיית הראייה.

העמותה קבעה מספר קריטריונים לקבלת משקפיים/מכשירי שמיעה תמורת סכום סמלי: ילדים להורים אשר מקבלים הבטחת הכנסה, ילדי משפחות אשר נתמכות בלשכת הרווחה או מקבלות הכנסה נמוכה מ-1,800 שקלים לנפש. ילדים להורים אשר מקבלים קצבאות נכים וילדים נפגעי פעולות איבה. גם חיילים בודדים זכאים לסיוע וקשישים ביניהם גם ניצולי השואה ומקבלי גמלת סיעוד.

מה גורם למיליונר מצרפת לחלק משקפיים בחינם או במחיר עלות מינימלי?. עמותת "משכן הראייה" נוסדה על ידי מר לורנט לוי הוא בעל הרשת אופטיקל סנטר, המונה מעל מאתיים ושישים חנויות אופטיקה בצרפת, בבלגיה ובלוקסמבורג. לוי מסביר על החזון אשר עומד מאחורי עשייתו בארץ: " מטרתה של עמותת משכן הראייה הינה לאפשר לכל ילד ואזרח ותיק בירושלים לראות ולשמוע מבלי להתייחס למצב סוציו אקונומי מסוים. אני מאמין כי מעבר לרצון לתרום, צריכים לדעת איך לתרום לכן הקמתי מרכז יוקרתי ומפואר על מנת לשמור על הכבוד של המשפחות המגיעות לעמותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully