וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: מתנחלים יידו אבנים לעבר פלסטינים

יהושע בריינר

24.5.2010 / 23:33

מתנחלי חוות גלעד יידו אבנים לעבר כלי רכב פלסטיניים לאחר שעבודתם בשדה נמנעה עקב צו שטח צבאי סגור. מצדם טוענים המתנחלים כי לא השליכו אבנים וכי "צה"ל מתערב בעניינים לא לו"

מתנחלים מהמאחז חוות גלעד יידו הערב (שני) אבנים אל עבר כלי רכב פלסטינים סמוך למאחז, זאת בעקבות הוצאת צו שטח צבאי סגור שהוציא מפקד חטיבת שומרון אל"ם איציק בר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

התקרית אירעה על רקע קציר חיטים שערכו מספר תושבי החווה היום סמוך לכפר הפלסטיני פרעתא. מפקד חטיבת שומרון הוציא צו שטח צבאי סגור לאזור, מה שלא איפשר למתנחלים לעבוד בשדה ולאסוף אלומות.

מנגד טוענים המתנחלים כי השטח בו קצרו הינו שטח השייך להם. "אנו מעבדים את הקרקע כבר 11 שנה, ואף קיבלנו על כך גושפנקא משפטית", אומר יהודה שמעון, תושב החווה. "לצערנו הצבא בוחר להתערב בעניינים לא לו, ואף אתמול נערך במקום קציר בנוכחות קבועה של כח צה"לי", הוא הוסיף. כמו כן המתנחלים מצדם מכחישים בתוקף כי יידו אבנים.

לפני כשבוע המשטרה עיכבה לחקירה תושב מאחז חוות גלעד וכן פלסטיני לאחר שבין השניים התפתח עימות. לדברי תושבי המאחז, הפלסטיני הגיע לחווה בניסיון לגנוב סוס והם הזעיקו את כוחות המשטרה לאחר שהשתלטו עליו.

לפני חודשיים נעצא שלושה מתנחלים מהמאחז בעקבות תקיפה של פלסטינים תושבי הכפר ג'ית הסמוך. הפלסטינים דיווחו כי שלושה מהם נפצעו באורח קל בתקיפה. לטענתם, כוחות צה"ל שהיו במקום עמדו מנגד ולא התערבו, רק מאוחר יותר הגיעו כוחות משטרה ועצרו את שלושת המתנחלים.

עדכון ראשון: 22:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully