וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי ליברמן: לא מתרגשים מהמלצת המשטרה

25.5.2010 / 0:00

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את שר החוץ בגין הפרת אמונים בפרשת "השגריר המדליף". לפי החשד, ליברמן קיבל מידע חסוי על חקירתו משגריר ישראל לשעבר בבלארוס זאב בן אריה

היחידה הארצית לחקירות הונאה סיימה את חקירתה נגד שר החוץ אביגדור ליברמן ושגריר ישראל לשעבר בבלארוס זאב בן-אריה. מהמשטרה נמסר אתמול (שני), כי נמצאה תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום נגד ליברמן בגין הפרת אמונים ולהעמדת בן אריה לדין בגין שיבוש הליכי חקירה, הפרת אמונים וגילוי בהפרת חובה. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לשם בחינתו וגיבוש החלטה האם להגיש כתב אישום נגד השניים.

ליברמן ובן אריה נחקרו בפרשה שהוכתרה בשם "השגריר המדליף" לפני כחודשיים וחצי. המשטרה חושדת שחומר חקירה סודי נגד ליברמן, שהגיע ללשכת השגריר בבלארוס בדרכו לשלטונות המדינה, נקרא על ידי בן אריה והועבר לידיעת ליברמן.

בעת שהתנהלה חקירה משטרתית בעניינו של שר החוץ, העבירה משטרת ישראל, באמצעות משרד המשפטים, בקשה לסיוע משפטי לרשויות המוסמכות בבלארוס, שהכילה פרטים מהותיים אודות חקירתו של ליברמן. הבקשה לסיוע משפטי המסווגת כ"סודית" הועברה למשרד המשפטים הביילרוסי באמצעות שגריר ישראל דאז בבלארוס, זאב בן אריה.

לפי החשד, השגריר שאמור היה להעביר את הבקשה באופן דיסקרטי וישיר לרשויות בבלארוס שמר עותק ממנה, ולקראת הגעתו של ליברמן לביקור בבלארוס במהלך חודש אוקטובר 2008, העתיק מידע חסוי מתוך הבקשה, העבירו שלא כדין לליברמן ומסר לו על קיום הבקשה בעת שהשניים נפגשו במהלך אותו ביקור.

בסביבתו של שר החוץ אביגדור ליברמן אמרו לאחר מכן לוואלה! חדשות בתגובה להמלצת המשטרה להעמיד אותו לדין, כי "ניסיון העבר בנוגע להמלצות החפוזות של המשטרה מדבר בעד עצמו, ואין שום סיבה להתרגשות".

פרקליטו של ליברמן, עו"ד ירון קוסטליץ, מסר בתגובה: "'המלצות' דומות של משטרת ישראל שנתנו בעניינו של השר ליברמן בעבר נדחו על ידי היועץ המשפטי לממשלה הקודם, מני מזוז. יפים לעניין זה דבריו של כבוד השופט אדמונד לוי, לפיהם "המלצת משטרה זה הליך שלא אדע מה זכר לו בחוק ומנין צץ, ויש להצר על כך שעל קיומה של המלצת משטרה להעמיד לדין מדווח לכלי התקשורת בטרם החליטה הפרקליטות אם להגיש כתב אישום ואם לאו".

עדכון ראשון: 18:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully