וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף: לא להתרגש מתגובת חיזבאללה

24.5.2010 / 16:44

לדברי אלוף הפיקוד יאיר גולן, חיזבאללה העלה כוננות בגבול עם ישראל במסגרת קמפיין הבחירות שהוא מנהל בלבנון ולא בשל תרגיל העורף. במהלך סיור בחולון הצהיר: "נמשיך לתרגל את האזרחים, כי כך הם יהיו רגועים יותר בשעת חירום"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: דורון שטיין)

פיקוד העורף נגד חיזבאללה: אלוף הפיקוד יאיר גולן הצהיר היום (שני) במהלך סיור בחולון, כי העלאת הכוננות מצד הארגון הלבנוני נועדה לשרת מטרות יחסי ציבור בלבד וכי אין צורך להתייחס ברצינות לתגובת הארגון.

"יש כרגע בחירות בלבנון, והעובדה שחיזבאללה רואה את התרגיל שלנו כאיום זה חלק מקמפיין הבחירות שלהם", אמר גולן בביקור בעיריית חולון שתרגלה תרחישים שונים במסגרת תרגיל העורף הלאומי. גולן הוסיף כי במהלך התרגיל הנוכחי מדומים תרחישים של פגיעה במפעלי חומרים מסוכנים. זאת על רקע השריפה הגדולה שפרצה במפעל מתכות בעכו במהלך סוף השבוע.

אלוף פיקוד העורף שב והדגיש, כי צה"ל עורך את התרגיל מדי שנה וכי אין צריך להתרגש מהרעש שהתרגיל עורר בקרב שכנותיה של ישראל. "השכנים שלנו יודעים שאנחנו מתרגלים מדי שנה, ואנחנו נמשיך לתרגל את האזרחים מכיוון שכך הם יהיו אפקטיביים ורגועים יותר בשעת חירום. אין דבר יותר רגוע מתרגול שוטף, ורק כך מתנהגת אומה שמביטה על איומים בעיניים בלי למצמץ", אמר גולן.

ביום רביעי הקרוב ייטלו חלק בתרגיל העורף גם מרבית אזרחי ישראל, שיידרשו להיכנס למקלטים ולמרחבים המוגנים עם הישמע אזעקה "אני מצפה שרוב אזרחי ישראל ייכנסו ביום רביעי למרחבים המוגנים", אמר האלוף. "אני לא מצפה מאנשים בתפקידים מסוימים כמו אנשי רפואה או אחרון החולים יעשה זאת, אך כל מי שיכול עליו לתרגל את עצמו ביום רביעי".

אתמול נפתח תרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 4" על ידי משרד הביטחון, פיקוד העורף ורשות החירום הלאומית. במסגרת התרגיל יאומנו מרבית הרשויות המקומיות במצבי חירום. על פי תרחיש התרגיל, תותקף ישראל מדי יום במאות טילים שישגרו בין היתר חיזבאללה, סוריה וחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully