וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "אם יוחזר הגולן, נתמוך בהסכם שלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.5.2010 / 14:15

נשיא סוריה התראיין לעיתון איטלקי ואמר כי ארצו לא תוכל לסרב להסכם שלום אם ישראל תחזיר את רמת הגולן. אסד גם הביע את אכזבתו מוושינגטון ואמר כי "ארה"ב אינה עושה דבר למען השלום"

נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום (שני) כי אם ישראל תהיה מוכנה להשיב לסוריה את רמת הגולן, "לא נוכל להגיד 'לא' להסכם שלום". בראיון לעיתון האיטלקי "לה רפובליקה" הוסיף אסד כי רק שלום כולל במזרח התיכון יהיה שלום אמיתי: "כל הסכם שלא יוביל גם לפתרון של הסוגיה הפלסטינית יהיה יותר קרוב להפסקת אש מאשר לשלום".

לדברי אסד, השלום יושג ביום מן הימים, "אולם לא בעתיד הקרוב משום שישראל איננה מוכנה לחתום על הסכם שלום בעתיד הנראה לעין". הסיבה לכך, לדברי הנשיא הסורי, היא ההליכה של החברה הישראלית לעבר הימין הפוליטי.

בהתייחסו לתפקיד שממלאת ארה"ב במזרח התיכון אמר אסד שהתאכזב מהתקוות שיצר ממשל ברק אובמה: "ארה"ב אינה עושה דבר למען השלום". "ברק אובמה יצר תקוות רבות אולם כעת יש הבנה שארה"ב ואירופה נכשלו בניסיונות לפתור את הבעיות במזרח התיכון", הוסיף נשיא סוריה.

אתמול אמר אסד כי אי אפשר לשתוק לנוכח ההפרות הישראליות ולנוכח כוונת ישראל להצית את האזור. בפגישה שקיים עם שר החוץ הצרפתי בראנר קושנר בדמשק אמר עוד אסד כי "על מדינות המערב להבין שהמזרח התיכון השתנה ושהמדיניות שהיו המדינות עושות בה שימוש בעבר אינה מקובלת יותר". הוא הוסיף ואמר עוד כי אם המערב מעוניין במזרח תיכון יציב ובטוח, "הוא חייב לרסן את ישראל ולהורות לה להפסיק לנקוט בדרכיה הקיצוניות והמסוכנות שעלולות לפגוע בביטחון האזור ובשלומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully