וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: לאסור את שידור הערוץ הפורנוגרפי בלווין

18.8.2000 / 8:33

העותרים, שולמית אלוני וח"כ זבולון אורלב, טוענים כי מדובר בחומר תועבה הגורם לחינוך מעוות, ניצול של נשים והגברת אלימות ; חברת "יס": "במדינה דמוקרטית יש לאנשים את הזכות לבחור"


הערוץ הפורנוגרפי, "בלו", ששידוריו יחלו הערב במסגרת חברת הלווין "יס", מעורר התנגדות ציבורית. ח"כ זבולון אורלב מהמפד"ל וכלת פרס ישראל, שולמית אלוני, עתרו אמש לבג"ץ נגד המועצה לשידורי כבלים ולווין, חברת "יס", והמועצה לביקורת סרטים, בבקשה להוציא צו ביניים האוסר על שידור הערוץ עד להכרעה בעיניינו.

בעתירה ציינו השניים כי על פי חוק, כל הסרטים המשודרים בערוצי הלווין חייבים לעבור אישור של המועצה לביקורת סרטים ומחזות, ולכן לא ניתן לשדר בערוץ תוכניות שלא קיבלו את האישורים הנידרשים. השניים טוענים כי בשעה שהאלימות בכלל ונגד נשים בפרט גואה בחברה הישראלית בשנים האחרונות, שידורים פורנוגרפיים פסולים מכל היבט שהוא. "אני מתנגדת לצנזורה. אבל יש שני דברים שהם חוק בל יעבור - אלימות בשידור ופורנוגרפיה", אמרה אלוני אמש. "החברה הישראלית לא זקוקה לערוץ זה. חברה צריכה שיהיו לה עכבות מוסריים ודרך ארץ. מי שרוצה לצפות בסרטים הללו שיקנה וידאו".

השופטת דורית בייניש לא הוציאה צו ביניים להפסקת השידורים בטענה שהעתירה הוגשה ברגע האחרון, אך קבעה לקיים דיון בעתירה בקרוב.

ראש המועצה לשידורי כבלים ולווין, דורית ענבר, טוענת כי הטיעון המשפטי של העותרים לפיו הסרטים לא הועברו את ביקורת המועצה אינו רלוונטי, משום שהחומרים המשודרים אינם מוגדרים כסרטי קולנוע, ומשום כך אין הם צריכים לעבור את אישור המועצה.

גלית בן שמחון, סמנכ"ל השיווק של חברת הלווין, אמרה בתגובה להאשמות כי החברה מציעה חופש בחירה ומי שאינו מעוניין בערוץ לא מחוייב לקנות אותו. לטענתה, אין סיבה שישראל, כמדינה פתוחה וליברלית, לא תאפשר זכות בסיסית זו. "שני הערוצים המשווקים בחבילה הארוטית, ניתנים להצפנה בפני ילדים וכוללים רק חומרים מבוקרים. מדובר בארוטיקה רכה בה נראים יחסי מין בהסכמה מלאה בין בוגרים", אמרה בן שמחון.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully