וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיק שוק: הנשים יאכלו בריא במחנה יהודה

אריאל נוי

24.5.2010 / 12:10

בית החולים הדסה מקיים בשיתוף עיריית ירושלים ומשרד הבריאות את יום הבריאות לאישה בשוק מחנה יהודה. נציגות המין החזק יוזמנו לטעום מטעמים בסימן תזונה ים תיכונית בריאה

המרכז לבריאות האישה של בית החולים הדסה ועיריית ירושלים בשיתוף עם משרד הבריאות, יחגגו היום (שני) את יום הבריאות לאישה בשוק מחנה יהודה בעיר, בסימן של תזונה ים תיכונית בריאה.

ימי הבריאות שמקיים המרכז לבריאות האישה של בית החולים הדסה מדי שנה הפכו למסורת. בשבע השנים האחרונות הם התקיימו במוזיאון ישראל והשנה לראשונה בעקבות ממצאים על התזונה הים תיכונית מתקיים האירוע בשוק. "השוק הוא חלק בלתי נפרד מההווי הירושלמי, והוא אף פעם לא היה מזוהה עם בריאות. ביום הבריאות לאישה, לראשונה השוק והבריאות נמצאים באותו מוקד", אמר פרופ' נרי לאופר, מנהל מערך נשים ויולדות בהדסה.

לפי מחקרים שנעשו בשנה האחרונה נמצא כי תוחלת החיים של תושבי אגן הים התיכון היא מהגבוהות בעולם ושיעורי מחלות לב וסוגי סרטן מסוימים הינם מהנמוכים בעולם. עוד נמצא כי דיאטה ים תיכונית, העשירה בפירות וירקות, שניתנה לחולים לאחר התקף לב הביאה להפחתה של 50%-70% בשיעור התקפי לב נוספים. ממצאים נוספים שעלו מהמחקר היו כי התזונה הים תיכונית קשורה להפחתת הסיכון ליתר לחץ דם, השמנה, סוכרת, מחלות לב וכלי דם וסרטן.

יום הבריאות לאישה יתקיים משעות אחר הצהריים ויכלול סדנאות, מפגשים, סיורים ופעילויות ספורט מגוונות. כמו כן תתקיים סדנת עיסוי תינוקות בהנחייתה של אביה ברק, אחות מוסמכת מהדסה, וסדנת בישול בהנחייתו של ד"ר רני פולק, השף של הדסה אופטימל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully