וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: העבירו כספים לאסירים ביטחוניים

גלעד גרוסמן

24.5.2010 / 12:36

עו"ד שירין עיסאווי נאשמת שיחד עם אחיה ונאשמים נוספים העבירה כספים מחמאס וארגונים אחרים ללקוחותיה הכלואים בישראל. מאז ספטמבר היא העבירה כמיליון וחצי שקלים לאסירים

הותר לפרסום: עורכת דין ממזרח ירושלים נאשמת בהפקדת כספים לטובת אסירים ביטחוניים אותם קיבלה מארגוני טרור, כספים שנועדו כגמול על מעשיהם. בנוסף, היא נאשמת שניצלה את מעמדה כדי לקשר בין הנהגת הארגונים לאותם אסירים. יחד איתה מואשמים גם אחיה ושלושה אנשים נוספים ונגד שני חשודים נוספים בפרשה טרם הוגש כתב אישום.

לפי כתבי האישום שהוגשו הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עו"ד שגיא אופיר מפרקליטות מחוז ירושלים, שירין עיסאווי ייצגה את יחיא סנואר, שמכהן כראש הוועדה העליונה של אסירי חמאס המוחזקים בבתי הכלא בישראל. סנואר ביקש ממנה לפעול להפקדת כספים לאסירים ביטחוניים תושבי רצועת עזה. היא הסכימה בתמורה לקבל עמלה של 4% מכל סכום שיופקד. לפי כתב האישום, האחים קיבלו מאז ספטמבר כ-800 אלף שקלים ו-196 אלף דולרים כדי להפקיד בחשבונותם של האסירים הביטחוניים. כשנעצרה לפני כחודש, החזיקה עיסאווי בכ-100 אלף דולרים במזומן.

עו"ד עיסאווי ואחיה מדחת עמדו בקשר עם גורמים מהחמאס, הג'יהאד האיסלאמי וארגונים נוספים וקיבלו מהם הנחיות להפקדת הכספים. במקביל, הועברו באותן הזדמנויות סכומי הכסף באמצעות סופיאן זבדה, תושב רצועת עזה שהיה המתאם בין דואר ישראל לדואר ברצועת עזה, ובמסגרת עבודתו קיים קשרי עבודה עם חברות משלוחים ברחבי ישראל.

זבדה, שידע מהיכן מגיע הכסף, נהג להעבירו לידי תושב מזרח ירושלים בשם סאמר עבדו, שעבד בחברת משלוחים. זבדה עדכן את עבדו איזה ארגון שלח את הכסף בכל העברה. לנוכח הידיעה שמדובר בכספי טרור, מסלול העברתם נועד בין היתר להסוות עובדה זו, ולהסתירה מפני הרשויות בישראל וברשות הפלסטינית.

מכיוון שישנה מגבלה על הסכום המקסימלי שניתן להפקיד בחשבונותיהם של אסירים ביטחוניים, פנתה עיסאווי אל סלים עבד אל רחמן, שהפעיל באותה תקופה את סוכנות הדואר במחסום קלנדיה. הוא סייע, תמורת שוחד, להפקיד את הכספים על ידי מפקידים שונים תוך יצירת מצג שווא כלפי האחראים בבנק הדואר ורשות בתי הסוהר, וכן בהסתרת מקורות המימון. סופיאן זבדה נאשם בפעולה ברכוש למטרות טרור ובהלבנת הון.

האחים עיסאווי נאשמים בפעולה ברכוש למטרות טרור, מרמה בנסיבות מחמירות ומתן שוחד. עבדו מואשם בפעולה ברכוש למטרות טרור ואיסור הלבנת הון ואילו אל רחמן מואשם בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים ופעולה ברכוש טרור.

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully