וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי משרד הביטחון יקבלו תוספת שכר

יהושע בריינר

24.5.2010 / 12:15

ארגון עובדי משרד הביטחון חתם על הסכם תוספת שכר לפיו יקבלו העובדים תוספת לשכרם של 4.5% בממוצע. ההסכם יאפשר תוכנית קיצוצים חדשה בצה"ל ובמשרד הביטחון

הקץ לאיומים על השבתת משרד הביטחון: ארגון עובדי משרד הביטחון והנהלתו חתמו הבוקר (שני) על הסכם שכר לפיו יקבלו העובדים תוספת שכר ממוצעת של 4.5%. חתימת ההסכם מסיימת את העיצומים שהכריזו עובדי משרד הביטחון. ההסכם יאפשר תוכנית קיצוצים חדשה בצה"ל ובמשרד הביטחון. על פי ההסכם, התוספת המירבית תינתן לעובדים בדרגות נמוכות ובדרגי הביניים, ואילו לדרגות הבכירות תינתן תוספת מזערית.

על ההסכם חתמו יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסקורן והממונה על השכר במשרד האוצר אילן לוין. במסגרת ההסכם יקבלו העובדים תוספת שכר שתינתן בשלוש פעימות שיחלו ביוני הקרוב ויימשכו עד יולי 2011.

חתימת ההסכם מסיימת את העיצומים שהכריזו עובדי משרד הביטחון. בעקבות החתימה יחל המשרד ליישם את המלצות וועדת מקנזי. בין היתר, הומלץ בוועדה על קיצוץ בכוח האדם במשלחת משרד הביטחון לארה"ב, וכן על ביטול אגף הבינוי במשרד ואיחודו על מקבילו הצה"לי. מדובר בהסכם השכר הראשון שנחתם עם עובדי משרד הביטחון מאז 1999.

8% תוספת לדרגות הנמוכות

מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל.) אודי שני בירך על חתימת ההסכם. לדבריו, ההסכם "הושג בעבודה מאומצת של משרד האוצר, ההסתדרות, אנשי משרד הביטחון וארגון העובדים. חתימת ההסכם מוכיחה כי בבגרות ועבודה משותפת אין יעד שמשרד הביטחון ועובדיו לא יוכלו לו".

במסגרת ההסכם, אשר מיטיב עם הדרגות הנמוכות, תינתן תוספת שכר ממוצעת של כ- 4.5% בממוצע. הדרגות הנמוכות יקבלו תוספות גבוהות יותר, עד כ- 8%, והדרגות הגבוהות יקבלו תוספות של עד 1.5% תוספת שכר. תוספת השכר תינתן בשלוש פעימות, כאשר בפעימה האחרונה ביולי 2011 יינתן בנוסף גם מענק חד פעמי בהתאם לדרגות. המענק יהווה פיצוי על הפריסה לשלוש פעימות.

מפרטי ההסכם עולה עוד, כי תחול התייעלות בתחום הרכש והעבודה ואף יתקיים מיזוג של יחידת הבינוי של משרד הביטחון עם זו של צה"ל. כמו כן, כ- 270 עובדים יפרשו מרצון, ובמקומם ייקלטו כ-110 עובדים.

כזכור, משנת 1999 לא נחתם הסכם שכר במשרד הביטחון. בשבועות האחרונים התנהל משא ומתן אינטנסיבי בין ההסתדרות בראשות יו"ר ההסתדרות, עופר עיני ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסקורן לבין ועד העובדים בראשות איקו חסון לבין האוצר. תוקף ההסכם הוא עד יוני 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully