וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ח"כים ששטים לחמאס צריך להטיס מהכנסת"

24.5.2010 / 11:02

ועדת הכנסת דנה בבקשתו של ח"כ מיכאל בן ארי להסיר את חסינותם של חברי הכנסת הערבים שיצאו לפגישה עם שליט לוב מועמר קדאפי. הח"כים הערבים החרימו את הדיון

גדעון צנטנר

(צילום:גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

ועדת הכנסת מקיימת הבוקר (שני) דיון בבקשתו של ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) לבטל את החסינות לחברי כנסת ערבים שיצאו לפגישה עם שליט לוב מועמר קדאפי. בדיון לא נכחו חברי כנסת הערבים, שהודיעו מבעוד מועד כי בכוונתם להחרים את הדיון.

בפתח הישיבה אמר יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין (ליכוד) כי "ששת הח"כים שאנחנו דנים עליהם כאן הודיעו מעל כל במה שבחרו להחרים את הישיבה הזאת. זה מעשה חמור מאוד. אני חושב שהדרך בה הם נוהגים היא פסולה מייסודה. במקום למלא את חובתם הציבורית הם בוחרים לעשות דברים אחרים. לשיאם מגיעים הדברים עם ח"כ חנין זועבי שיוצאת עכשיו למשט לעזה במקום לעשות את עבודתה בכנסת שעבורה היא מקבלת שכר".

לוין הוסיף כי "את מי ששט לחמאס צריך להטיס מהכנסת, אבל בוודאי שכאשר אנחנו מאפשרים להם לכהן בכנסת מן הראוי שהיו נשארים כאן. היא הופכת את הדיון כאן לא לדיון של דבר שקרה בדיעבד, אלא על בעיה אקוטית שהכנסת צריכה לתת את דעתה על כך. בוודאי שלעובדה שהיא שטה לעזה יש השלכה מיידית".

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) אמרה בתגובה כי היא "מציעה לחברי הכנסת לעבור קורס מזורז בדמוקרטיה לפני דיון ההמשך בשלילת זכויותיהם של הח"כים הערבים. נסיעתי לעזה הנצורה היא חלק ממילוי תפקידי בכנסת, ואל להם לחברי הכנסת הגזעניים והמסיתים להגדיר מחדש את חובותיהם וזכויותיהם של חברי הכנסת הערביים כפי שמנסים לעשות זאת עם האזרחים הערבים".

"כרטיס צהוב לח"כים הערבים"

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין יצא נגד הרצון לשלול את החסינות מהח"כים הערבים ואמר כי "אני מבקש את הכנסת לבוא ולשקול את הדרך שלא נפתח פתח לגוף חוץ פרלמנטרי לבוא ולפסול את החלטת הכנסת. ליבי מתפלץ כציוני וכיהודי כאשר אוסרים עליי לעלות לחומש. האם כאשר אעלה לשם יוכל רוב בכנסת לפסול את יכולתי לעלות לשם? דמוקרטיה אסור לה בשום פנים ואופן שהרוב יכפה דעתו על המיעוט. כשחזיתי באותן עובדות שבן ארי הביא, בלשון המעטה הדבר הביא אותי לידי פלצות, עם זאת עלינו להבין שהדמוקרטיה שלנו חזקה ולא ניתן להם לפגוע בה ונביא תואנה נוספת להוציא דיבתה של ישראל בעולם כולו".

ח"כ בן ארי אמר בדיון כי "כל מה שאני עושה זה באהבת ישראל מתוך תחושת חרדה לשלומו של עם ישראל. בבקשתי ליטול את חסינותם, אני מייצג את רוב רובם של אזרחי ישראל. מדובר בתהליך שלא התחיל היום. זה בבחינת הוצאת כרטיס צהוב לח"כים הערבים, לומר שאיננו יכולים בשם חופש הביטוי לתת חופש שיתוף פעולה עם האויב ולא יכול להיות חופש ללכת ולהתחבק עם מי שאומר שמדינת ישראל צריכה להפסיק
להתקיים".

בן ארי הוסיף כי "יש כאן חציית קווים מדאיגה. זו לא דמוקרטיה, זה ניצול ציני מרושע של הדמוקרטיה לחיסולה של הדמוקרטיה. זה לא הקרקס של בן ארי, מדובר בנפשה של מדינת ישראל".

ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר כי "על אף היות נסיעת חברי הכנסת פאטתית ומיותרת שכולה בבחינת 'ברכה לבטלה', בשום פנים ואופן אין לעשות שימוש בגוף פוליטי כאמצעי ענישה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully