וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קצין מצרי ניסה לאסוף מידע על חמאס בעזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.5.2010 / 8:33

שר הפנים בממשלת חמאס ברצועה גילה כי כוחות הביטחון של הארגון עצרו קצין מצרי בכיר. לטענת חמאס, הקצין הסתנן לרצועה על מנת לאסוף מידע על הארגון ועל תושבי הרצועה

שיא של מתיחות בין מצרים לחמאס: שר הפנים בממשלת חמאס ברצועת עזה, פתחי חמאד, גילה היום (שני) כי כוחות הביטחון של חמאס עצרו קצין מצרי בכיר שהסתנן לרצועה על מנת לאסוף מידע על ממשלת חמאס ועל תושבי הרצועה. הקצין המצרי הושב על ידי ממשלת חמאס אל מצרים. "מצרים הייתה צריכה לעמוד לצד העם הפלסטיני ולחקור כיצד ישראל מסתננת לשטחים הפלסטינים והמצרים ולא לשלוח קצינים להסתנן לעזה כדי לאסוף מידע על חמאס", ציין.

חמאד קרא למצרים לשתף פעולה במישור הביטחוני עם חמאס, "ולא באמצעות קצינים שחודרים לחומה הביטחונית הפלסטינית". במקביל הוא גינה את מצרים שמענה, לטענתו, עצירים פלסטינים "מבלי שביצעו שום עבירה נגד מצרים" ככלי נוסף לאיסוף מידע על חמאס. הוא קרא לשלטונות במצרים לשחרר ללא תנאי את אותם עצירים ולסגור את התיקים נגדם: "המעשים שמצרים עושה נגד הפלסטינים חורגים מכל הוראות האיסלם".

בהתייחסו לקשרים הרעועים בין חמאס למצרים אישר חמאד כי הקשרים הידרדרו מאוד בעת האחרונה: "הקשרים מוגבלים מאוד, ואם הם בכל זאת קיימים, הם מתנהלים בדרגים בלתי רשמיים. מצרים יוצרת קשר עם עזה אם מתקבל אצלם מידע ביטחוני המאיים על חצי-האי סיני".

לפני כשבוע מסרו מקורות לעיתון מצרי שמצרים החליטה לנתק את כל הקשרים שלה עם מנהיגי חמאס הפועלים בשטחים ובחו"ל, לסרב להעניק להם ויזות לבקר במצרים ולשים קץ לכל ערוצי הקשר הדיפלומטים והביטחוניים מול הארגון. לפי המקורות, ההחלטה התקבלה לא בתגובה לסירובו של חמאס להיענות למאמצי הפיוס המצריים, אלא "בתגובה למסע ההסתה שמנהלת הנהגת חמאס נגד מצרים.

מתיחות נוספת בין חמאס למצרים נרשמה לפני כחודש כשהארגון הפלסטיני הטיל על מצרים את מלוא האחריות למותם של ארבעה פלסטינים במנהרת הברחה ברפיח. לטענתם, המצרים פיזרו גז רעיל בתוך המנהרה שגרם למותם של הארבעה. "אנחנו מזכירים כי התבססות על מנהרות היא צעד שהעם הפלסטיני נאלץ לנקוט בו כתוצאה מהמצור המוטל על רצועת עזה. האלטרנטיבה לכך היא לא להרוג אזרחים, אלא לפתוח את מעבר רפיח ולאפשר לאזרחים להצטייד בסחורות ובמוצרים", אמר אז דובר חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully