וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד פלדמן: "הובטח לקם שלא תועמד לדין"

24.5.2010 / 11:05

בבית המשפט המחוזי בתל אביב נערך דיון במשפטה של ענת קם. הפרקליטות מייחסת לקם שתי עבירות של ריגול חמור, שדין אחת מהן מאסר עולם. קם כפרה בחלק מהאישומים

עוז מרון

(צילום:עוז מרון, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק, קריינות:רועי כ"ץ)

משפטה של ענת קם, הנאשמת בריגול לאחר שהדליפה מסמכים סודיים לכתב "הארץ" אורי בלאו, התחדש הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. המשפט נערך בדלתיים סגורות. עם כניסתה לדיון, כשהיא מלווה באימה, אמרה קם: "אין לי מה להגיד בשלב זה. אתן לעורכי הדין שלי לדבר בשמי. היום יצאתי מהבית אז יש לי יום טוב. מקווה שיהיה בסדר". עורך הדין אביגדור פלדמן, פרקליטה של ענת קם אמר כי הרשויות הפרו הבטחה שנתנו למרשתו שלא יעמידו אותה לדין אם תמסור את כל החומרים שברשותה.

שופטי בית המשפט נורית אחיטוב, מרים דיסקין ורענן בן יוסף הדנים במשפט קבעו כי לפני כל דיון בעניינה יודיעו הצדדים האם הם מבקשים לקיים אותו בדלתיים סגורות, והשופטים יחליטו בכל מקרה לגופו.

מענה מפורט לאישומים שהוגשו נגד ענת קם יוגש בחודש יולי, כך נקבע במהלך הדיון. בפתח הדיון כפרה קם בחלק מהאישומים. לטענת פרקליטיה, עורכי הדין אביגדור פלדמן ואיתן להמן, המסמכים בתיק עדיין לא הגיעו לידיהם, בהם חלק מהמסכים שהחזיק בידיו העיתונאי אורי בלאו, ולכן מענה מפורט לכתב האישום לא ניתן היום.

העבירה למעלה מ-2,000 מסמכים

לפי כתב האישום שהוגש נגד קם, היא העבירה לידי בלאו למעלה מ-2,000 מסמכים מסווגים, לרבות בסיווג של "סודי ביותר". לקם מיוחסות שתי עבירות של ריגול חמור: מסירה של ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה (עבירה שדינה מאסר עולם), ועבירה של איסוף והחזקת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה (עבירה שדינה עד 15 שנות מאסר). קם הודתה בחקירתה בהאשמות נגדה. קם נעצרה על ידי השב"כ בדצמבר 2009, מעל לשנה לאחר פרסום הכתבה. מאז היא נמצאת במעצר בית.

לאחרונה דחה היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין את בקשת פרקליטיה של קם לערוך שימוע בעניינה. פרקליטיה של קם דרשו לבטל את כתב האישום שהוגש נגד מרשתם, עד לקיום שימוע בעניינה. לאחר משא ומתן שערך מספר שבועות, פרקליטי עיתון "הארץ", עורכי הדין מיבי מוזר וטלי ליבליך, העבירו לידי הפרקליטות את המסמכים שהחזיק ברשותו בלאו, אותם קיבל לידיו מידי קם.

לפי כתב האישום שהוגש נגד קם, בת 23, ששירתה בצה"ל בתור פקידה בלשכת אלוף פיקוד המרכז דאז יאיר נוה, היא העבירה לאחר שחרורה מסמכים צבאיים סודיים לעיתונאי. בחיפוש בביתה נמצאו מאות מסמכים סודיים שנשמרו במחשבה האישי. בין השאר הם כללו, כך נטען, פקודות מבצע מטכ"ליות, פקודות מבצע של פיקוד מרכז ופרטים על פעילות מודיעינית, סדרי כוחות ותרגילי מלחמה. "מדינות אויב חולמות לשים את היד על מסמכים כאלה", אמר ראש השב"כ, יובל דיסקין, בתדרוך שערך לעיתונאים.

לפי כתב האישום, חלק מהמסמכים הועברו לכתב "הארץ" אורי בלאו, שפרסם בנובמבר 2008 כתבה שעסקה בחיסולים של פלסטינים בגדה. בין השאר נחשפו בכתבה, שקיבלה אישור של הצנזורה הצבאית לפני פרסומה, דיונים מבצעיים, שמהם עולה לכאורה, שצה"ל מתעלם מהחלטות בג"ץ בנוגע לחיסולים. עוד נטען בכתבה, שבפיקוד המרכז הורו על חיסולים גם במקרים שבהם ניתן היה לעצור את המבוקשים, וכי הדרגים הבכירים ביותר בצבא, בהם הרמטכ"ל, אישרו פגיעה בחפים מפשע במהלך החיסולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully