וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה יוצאת נגד הגדלת תקציב המדינה

פנחס וולף

24.5.2010 / 6:35

רגע לפני אישור הגדלת מסגרת תקציב המדינה תקף שר האוצר לשעבר את התנהלות הכנסת. "המדינה מתנהגת בצורה לא אחראית, היא ממשכנת את העתיד על חשבון ההווה"

מליאת הכנסת תדון היום (שני) באישור הגדלת מסגרת תקציב המדינה לשנים 2011-2012, בקריאה שניה ושלישית, כך שבמקום הגדלת התקציב ב- 1.7 אחוז, התקציב יגדל ב- 2.6 אחוז. עם זאת, האופוזיציה ובראשה מפלגת קדימה, לא מתכוונת לוותר בקלות. לפי הערכות מוקדמות יקיימו אנשי האופוזיציה דיון ממושך באלפי הסתייגויות לחוק כדי להקשות על העברתו ("פיליבסטר" - פ.נ).

יש לציין כי לפי אותן הערכות ישנה סבירות גבוהה כי הגדלת מסגרת התקציב תאושר, אך עם זאת חשוב לאנשי האופוזיציה להדגיש כי הם רואים באופן חמור את הדרך בה נעשה הדבר.

בשיחה עם וואלה! חדשות, תקף שר האוצר לשעבר, ח"כ רוני בראון (קדימה) את עמדת הממשלה: "אני רואה סוג של תוכנית של שלושה שלבים. בשלב הראשון הממשלה מבקשת להביא לאישור את הגדלת הגירעון ותקרת ההוצאה ובכך היא פותחת את הכלל של המשמעת התקציבית כדי שיהיה לה נוח לשלם לשותפותיה הקואליציוניות, ובכך להעביר את התקציב.
"אני רואה זאת בצורה חמורה ביותר", אמר ח"כ בראון והוסיף כי "המשמעת התקציבית אפשרה לנו להסתדר בצורה טובה בזמן המשבר הכלכלי העולמי הנוכחי, בלי להגיע למקומות בעייתיים של יוון ומדינות אחרות".

ח"כ בראון הסביר את התנגדותו להגדלת מסגרת התקציב באומרו כי, "בסוף היום, כשמדינה מתנהגת בצורה לא אחראית, היא ממשכנת את העתיד על חשבון ההווה, אז כשצריך כסף הוא לא יהיה קיים. זהו חמור עוד יותר, כאשר רואים שכל מדינות אירופה וארצות הברית מאמצות את הגישה של משמעת תקציבית, ודווקא ישראל, שיש לה בנוסף לכל הבעיות גם בעיות גיאו פוליטיות ועניינים ביטחוניים שעלולים לצוץ ועולים הרבה כסף, סוטה מהמשמעת התקציבית".

בראון התייחס גם לתקופת הממשלה הקודמת, בה הוא כיהן כשר האוצר. "יכולנו להכיל שתי מלחמות – לבנון השניה ו'עופרת יצוקה' – בלי לקחת כסף מהקופה הציבורית בדמות העלאת מיסים, משום ששמרנו על המשמעת התקציבית", טען.

לדבריו, "השלב השני שהממשלה תביא לאישור זה התקציב הדו שנתי, כאשר בכך הממשלה פוגעת בהפרדת הרשויות ומונעת פיקוח על התקציב ועל ביצוע תוכניות הממשלה ופיקוח על קביעת סדרי העדיפויות. ואז, בתקציב עצמו ישלמו לכולם כל מה שהם רוצים. אם היתה חשיבות לריסון בשנים עברו, על אחת כמה וכמה שהדבר חשוב בשעה זו. ממשלה רצינית צריכה לחשוב גם מה עושים בערב סגרירי שעבורו צריך את התקציב. זה לא הזמן להתיר את הרסן הפיסקאלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully