וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בורות התלמידים בתחומי היהדות חוגגת"

גיל סימה

24.5.2010 / 3:09

לפי מנכ"ל משרד החינוך, תלמידי ישראל סובלים מחוסר ידע נוראי בתחומי היהדות וידיעת הארץ. לדבריו, הישגיהם יורדים משנה לשנה. "הם לא יכולים לקרוא ללא שגיאות הגדה של פסח"

"בורות התלמידים חוגגת בתחומי היהדות וידיעת הארץ", כך אמר אמש (ראשון) מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני במסגרת הצגת מדיניות משרד החינוך אותה פרש בפני מנהלים וראשי מגמות בתחום החינוך מקרב האוניברסיטאות בארץ. לדברי שושני, המשמש זו הקדנציה השלישית בראש הפירמידה הניהולית של מערכת החינוך, בדיקה שעשה משרדו הוכיחה את הפיחות שיש כיום ביחס של הדור הצעיר לערכים יהודיים ובידיעת הארץ.

"מקצוע התנ"ך הפך למאוס ביותר בחינוך הממלכתי ובבחינת הבגרות מספר הנכשלים במקצוע הזה הוא הגבוה ביותר, אני אפילו גיליתי שתלמידים לא יכולים לקרוא ללא שגיאות הגדה של פסח. זהו דבר נורא ואיום", אמר שושני בעודו מציין כי משרדו החליט להתמודד עם הבעיה הזו ולהשקיע בה את מירב המשאבים.

מנכ"ל משרד החינוך סקר גם את הישגי התלמידים אשר יורדים עוד ועוד משנה לשנה. לדבריו, הוא מקווה ששר החינוך לא ייכשל ויעמוד ביעדים הכמותיים שהציב כאשר נכנס למשרתו. עוד הוסיף שושני כי חלק מ"האשמה" כביכול בנתונים אלו טמון בסקטור הערבי אשר מוריד את הישגי חלק מהמקצועות, כך למשל התכוון למקצוע הלשון העברית אשר תלמידי המגזר היהודי ממוקמים דווקא בין המקומות הראשונים מקרב יודעי שפות האם בעולם.

דבריו של שושני נאמרו במסגרת כנס "מדיניות וניהול החינוך בישראל" שהתקיים אמש באוניברסיטת בר אילן בפני מנהלים וראשי מגמות בתחום החינוך מקרב האוניברסיטאות בארץ. "ננסה לא לחזור על שגיאות מהעבר", ציין והוסיף כי, "החל משנת הלימודים הבאה נכניס בכל כיתה הממוקמת באזור הצפון והדרום מסך, מקרן ומחשב לכל מורה. העלויות גדולות אבל אנחנו מוכרחים להעמיד בראש סדר העדיפויות את המורים".

על נושא אלימות הנוער במוסדות החינוך לא התייחס שושני, שאף ציין כי "שכח" מהדבר, אך התזכורת נעשתה מהר מאד מצד הקהל ששאל למעשי מערכת החינוך בכדי להביא להישגים בתחום בוער זה. "זה בדיוק הנושא, אני פועל בתחום היישומי ולא המחקרי", אמר לקהל, אשר ברובו כלל מרצים מהמחקר האקדמי. "אבל אם יש למישהו הצעה טובה יותר איך להוריד את רמת האלימות והוא חושב שהמערכת לא פועלת נכון הוא מוזמן לפנות אלי ולהציע לי את הצעתו" הוסיף שושני.

גם על הפרשות האחרונות אשר הסעירו את מערכת החינוך החרדית ביקש שושני להנמיך את הלהבות ורק ציין כי "הטיפול בעניין מסובך ובעייתי וכל דבר שצריך להיעשות יש לעשותו בשקט ובדרכים לא שגרתיות. יש ביקורת מתלהמת על הציבור החרדי וצריך לשלב אותו בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully