וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע שיחות הקרבה: צעדי סיוע לפלסטינים

יהושע בריינר

24.5.2010 / 0:01

שר הביטחון אישר שורה של צעדי סיוע לפלסטינים על רקע השיחות. לפיכך נפגשו אלוף פיקוד מרכז וראש המנהל האזרחי עם ראשי המנגנונים הפלסטינים וקבעו בין השאר על שורה של "הקלות משמעותיות"

בכירים בצה"ל נועדו אמש (ראשון) עם ראשי המנגנונים הפלסטינים ודנו עימם בנושאים ביטחוניים ודרכי קידומם. במהלך המפגש הודיע מפקד הפיקוד על שורת צעדי סיוע לפלסטינים, אשר ייושמו בתקופה הקרובה בפיקוד המרכז, בעקבות אישור של שר הביטחון לשורת הקלות לפלסטינים על רקע שיחות הקרבה. בין השאר, סוכם כי מעבר דהרייה הנמצא דרומית מערבית לחברון ייפתח לתנועה חופשית של פלסטינים לכיוון חברון.

במסגרת פגישת התיאום נועדו מפקד פיקוד המרכז אלוף אבי מזרחי וראש המנהל האזרחי תת-אלוף יואב מרדכי, עם גורמים ברשות הפלסטינית. במהלך הפגישה נדונו נושאים ביטחוניים ודרכי קידומם, בעקבותיהם הודיע אלוף מזרחי על הנושאים בהם יוצע סיוע לפלסטינים. נוסף על פתיחת המעבר, אושרה פתיחת כביש קידר לתנועת פלסטינים ותתאפשר כניסת ערבים ישראלים דרך כלל מעברי התפר לשטחי יהודה ושומרון. כמו כן, תתאפשר כניסת ערבים ישראלים דרך מעבר 104 לטול-כרם בסופי שבוע.

בין יתר ההקלות: אישור מעבר תיירים דרך כלל המעברים לבית-לחם, אישור כניסת 50 מדריכי תיירות יהודיים לבית לחם ויריחו, הקלות לאנשי עסקים פלסטינים בכירים בעת מעבר במעברים והסרת 60 חסימות הנדסיות נוספות בכל רחבי יהודה ושומרון.

גורמי ביטחון מסרו בעקבות ההודעה כי "מדובר בהקלות משמעותיות ביותר, שיסייעו בעיקר להתפתחותם הכלכלית של הפלסטינים". על פי דובר צה"ל, יישום החלטות הפגישה יתבצע בתקופה הקרובה בתיאום עם הגורמים הפלסטינים "על מנת לשמור על מרקם החיים וקיום אורח חיים בטוח לתושבי המרחב הפיקודי ולאזרחי מדינת ישראל".

עדכון ראשון: 23:39 23.5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully