וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק וצים יופרטו

18.8.2000 / 8:10

המדינה תמכור את מניותיה בחברות באמצעות מכרזים; ברק הנחה להגיע להסדר עם עובדי "בזק" תוך שבוע

אתמול החליטה ועדת השרים לענייני הפרטה, בראשות ראש הממשלה אהוד ברק, להפריט את "בזק" ואת "צים".

הוחלט כי המדינה תמכור את 51 אחוזים ממניות בזק, גרעין השליטה שלה בחברה, למשקיע פרטי או קונסורציום באמצעות מכרז. במקביל יתבצע גיוס הון נוסף בקרב הציבור הרחב של 4.5 אחוזים ממניות החברה, שישמש לצורך כיסוי הסכמי הפרישה עם העובדים. באשר לחברת "צים" הוסכם כי המדינה תמכור את כל אחזקותיה בחברה, 48.6 אחוזים מהמניות, במכרז בינלאומי.

ראש הממשלה הנחה את האחראים לפעול במהירות להביא לסופו של הסכסוך עם עובדי "בזק". הוא ביקש שתוך שבוע יוסדרו ההסכם עם העובדים וסוגיית המקרקעין של החברה, על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, וכן ביקש להסדיר את ההסכם הפיננסי עם הנהלת החברה.

נציגי המדינה טרם הגיעו להסכם עם עובדי "בזק", הדורשים הסדרים לפרישה של כ-2,000 עובדים וקביעת כללים אשר יאפשרו ל"בזק" להתחרות בשוק החופשי גם אם לא תעבור לבעלות פרטית. עד כה דחו העובדים את כל הצעות המדינה, והשתרר קיפאון במגעים. הפרטתה של בזק תאפשר את פתיחת שוק התקשורת המקומי לתחרות.

כמו כן הוחלט כי "החברה לישראל", בשליטת משפחת עופר, המחזיקה במניות "צים" בשיתוף עם הממשלה, תוכל לממש את זכות הסירוב שלה ולרכוש מהמדינה את מניות החברה לפני המחיר הגבוה ביותר שיוצע במכרז.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully