וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ א-סנע: חוק שליט יביא עוד אינתיפאדה

ניר יהב, פנחס וולף

23.5.2010 / 18:40

חברי הכנסת הערבים מותחים ביקורת חריפה על החלטת ועדת השרים לאשר את "חוק שליט", להחמרת תנאי המאסר של אסירי חמאס. ח"כ זחאלקה: "החוק יעכב את עסקת שליט ולא יקדם אותה. מניעיו ומטרותיו הם נקמה באסירים"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

חברי הכנסת הערבים תוקפים הערב (ראשון) בחריפות את חוק שליט להרעת תנאי אסירי חמאס בישראל, שאושר מוקדם יותר היום על ידי ועדת השרים. חבר הכנסת טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר כי "ההחלטה היא בלתי אחראית, מרחיקה את שחרור גלעד שליט ומקרבת את הצדדים אל אינתיפאדה שלישית, אינתיפאדת האסירים". א-סנע אמר עוד כי ממשלת ישראל "חייבת להחליט אם היא מייצגת מדינה ומחויבת לאמנות בינלאומיות או שהיא כנופיה שמתנהלת מתוך נקמנות". הוא הזהיר מכך שפגיעה בזכויות האסירים "תגרור מהומות בבתי הכלא".

בוועדת השרים שלחו היום מסר חריף לארגון חמאס בניסיון ללחוץ עליו לקדם את עסקת שליט. לפי הצעת החוק, אסירים המשתייכים לארגון טרור שבידיו נמצא חטוף ישראלי, לא יהיו רשאים לקבל מבקרים, מלבד ביקור של נציג ארגון "הצלב האדום", אחת לשלושה חודשים. זאת בניגוד למצב הנוכחי בו למרות שהאסירים זכאים על פי חוק לביקור פעם בחודשים, הם זוכים למעשה לביקור של מקורביהם כל שבוע. על פי הנתונים שאסף ח"כ דני דנון, יוזם ההצעה, לחמאס ישנם 2,165 אסירים ביטחוניים בישראל ו-265 אסירים מנהליים, שעליהם הצעת החוק אמורה להשפיע. הצעת החוק תובא לאישור בקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי.

"תנאי האסירים קשים"

ח"כ אחמד טיבי מתח אף הוא ביקורת על החוק. טיבי אמר כי אפילו מצור מוחלט על רצועת עזה "לא הביא לשינוי שהממשלה מייחלת לו. סנקציה מתלהמת כזו תביא נזק ולא תועלת לעניין שליט, שיש לו פתרון אחד בלבד: עסקת חילופין שבה אסירים פלסטינים ישוחררו בתמורה לשחרור שליט". לדברי ח"כ טיבי, מדינה החתומה על אמנות בינלאומיות אינה יכולה לנהוג בצורה זו.

גם יו"ר בל"ד ג'מאל זחאלקה הצטרף לדברי הביקורת של חבריו ואמר כי "החוק הזה יעכב את עסקת שליט ולא יקדם אותה. מניעיו ומטרותיו של החוק הם נקמה באסירים ולא קידום העסקה. תנאי האסירים קשים ממילא, כאשר רובם לא מקבלים לא ביקורים ולא עיתונים. החוק נועד להוליך שולל את הציבור בישראל כאילו הממשלה עושה משהו בעניין העסקה".

בארגון חמאס הגיבו במסר משלהם. דובר הארגון סאמי אבו זוהרי אמר כי החלטה זו נועדה "לסחוט את חמאס ולהפעיל עליו לחצים במטרה שישחרר את שליט ללא תמורה". לדברי אבו זוהרי, אישור החוק "רק מוסיף לו כוח ומשכנע אותו לדבוק בדרישותיו ולא לוותר עליהן". הוא הוסיף ואמר כי החוק החדש רק מוכיח את אי-האנושיות שנוקטת בה ישראל כלפי האסירים הפלסטינים.

בהתייחסו לטענה לפיה אישור החוק נועד ללחוץ על חמאס לחדש את המשא ומתן לשחרור שליט אמר אבו זוהרי כי מדובר בניסיון להסתיר את העובדה שישראל הביאה לכישלון המשא ומתן. "חמאס לא ביקש להפסיק את המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט. מי שהכשיל את המגעים הייתה ישראל בכך שנסוגה בה מהבנות קודמות ובכך שניסתה לכפות את תנאיה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully