וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון לחייל שגנב האקדח של הרמטכ"ל

23.5.2010 / 16:34

סנגוריו של רב"ט לואיס מסקוטה, שהואשם בנוסף בגניבת כרטיס האשראי של הרמטכ"ל, הגיעו להסדר טיעון עם הפרקליטות הצבאית. לפי ההסדר יודה מסקוטה בגניבת כלי נשק ובהונאה

הפרקליטות הצבאית וסנגוריו של רב"ט לואיס מסקוטה, המואשם בגניבת כרטיס האשראי של הרמטכ"ל גבי אשכנזי, הגיעו היום (ראשון) להסדר טיעון, לפיו יודה החייל בגניבת שני כלי נשק וכן בעבירת הונאה ובתקיפת חייל. עם זאת, עבירת גניבת האקדח מלשכתו של הרמטכ"ל לא תירשם בכתב האישום.

הבוקר הוגש כתב אישום מתוקן כנגד מסקוטה, ממנו הורד בין היתר סעיף אחד של ניסיון שוד, וכן הופחתה העבירה של השימוש בכרטיס האשראי של הרמטכ"ל, זאת מאחר שמסקוטה עצמו לא השתמש בו.

במסגרת כתב האישום המתוקן יודה מסקוטה בשתי עבירות של גניבת שני כלי נשק מסוג אם-16 ותקיפת חייל נוסף. כמו כן, מסקוטה יודה שצילם את כרטיס האשראי של הרמטכ"ל. עם זאת, מסקוטה לא יואשם בעבירה של גניבת אקדח מלשכתו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי, אלא בניסיון של גניבת נשק בלבד, שכן בפרקליטות יתקשו להוכיח כי מדובר בנשק אמיתי, מאחר שמדובר באקדח מיושן שניתן לאשכנזי במתנה.

"מסקוטה פעל תחת איומים"

עם זאת, בפרקליטות הצבאית דורשים כי על מסקוטה ייגזר עונש של למעלה מ-12 שנות מאסר, עונש שאינו מוסכם על סנגורו של מסקוטה, עו"ד עידן פסח. "החייל חסך זמן שיפוטי יקר ומנע משישים עדים להגיע למשפטו", טען עו"ד פסח. "בנוסף, הוא קיבל על עצמו אחריות על המעשים בהם הודה. כעת נמשיך בהוכחת העובדה כי החייל פעל תחת איומים ונבקש להקל בעונשו" ציין עוד.

האירוע התרחש בחודש אוגוסט במחנה הקריה בתל אביב, במהלכו נתפס רב"ט מסקוטה בחדרו של הרמטכ"ל. בכתב האישום הראשון הואשם מסקוטה שגנב את פרטי כרטיס האשראי של הרמטכ"ל אשכנזי ומכר נשקים מלשכתו. בין הנשקים היה אקדח עתיק השייך לרמטכ"ל שניתן לו על ידי גנרל אמריקאי. מסקוטה הואשם עוד שביצע רכישות בסכום של כ-2,000 שקלים באמצעות הכרטיס.

בחודש מרץ הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את סייעניו של מסקוטה, ראכז שלאביה וקטין נוסף, בניסיון לסחר בנשק, סיוע ושוד, זאת לאחר שהודו במסגרת הסדר טיעון בגניבת האקדח מלשכת הרמטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully